nem a pék jóindulatától

"Az embernek ... állandóan szüksége van felebarátai segítségére, de ezt hiába várja pusztán a jóindulatuktól. [...] Ebédünket nem a mészáros, a sörfőző vagy a pék jóakaratától várjuk, hanem attól, hogy ezek saját érdekeiket tartják szem előtt." Adam Smith

Friss topikok

Címkék

30 as évek válsága (13) 4 1 (2) acemoglu (9) adam smith (6) adórendszer (29) adósság (11) adótudatosság (2) aea meetings (1) aghion (1) alan greenspan (3) alvin roth (1) argentína (1) árindex (2) árszabályozás (2) árverés (1) autóvásárlás (3) bankállamosítás (3) bastiat (3) becker (3) behaviorizmus (32) big government (2) bizalom (1) biztonság (1) buborék (5) bűnözés gazdaságtana (3) clark (4) credit crunch (1) daniel kahneman (1) defláció (3) depresszió (3) devizahitelek (2) devizapiac (1) diszkrimináció (3) döntéselmélet (2) drogpolitika (4) egészséggazdaságtan (4) elmélettörténet (1) energia (2) erkölcsi kockázat (8) értékek (3) értékpapírosítás (2) euró (12) európa (2) externáliák (1) fejlődésgazdaságtan (22) fejlődésgazdasgtan (2) félelem (1) felsőoktatás (9) fiskális politika (46) foci (5) fogyasztóvédelem (2) forint (2) francia (1) friedman (4) gary becker (6) gazdasági növekedés (11) gazdaságpolitika (47) gazdaságtörténet (7) gdp (2) globális aránytalanság (20) globalizáció (6) görög válság (12) hayek (4) humor (2) imf (11) imf hitel (2) incidencia (1) index (1) inferior (10) infláció (15) ingatlanpiac (1) interjú (14) io (1) irving fisher (1) it (1) izrael (1) japán (6) járadékvadászat (1) játékelmélet (4) jog és közgazdaságtan (5) john list (1) kamat (6) kapitalizmus (10) karácsony (1) kerékpár (1) kertesi gabor (1) keynes (12) keynesizmus (19) kezdi gabor (1) kína (19) kísérlet (2) klímaváltozás (7) költségvetés (6) konferencia (1) könyvismertetés (4) környezetgazdaságtan (4) korrupció (1) közjószág (2) közösségi gazdaságtan (3) krugman (23) külföldi segélyek (5) külföldi tőke (4) kvíz (1) lettország (1) likviditási csapda (3) luxus (4) maffia és allami transzferek területi eloszlása (1) magyar (23) makroökonómia (55) mancur olson (1) mankiw (1) maurice allais (1) megtakarítás (5) microfinance (1) migráció (2) mikroökonómia (20) mikroszimuláció (1) minimálbér (1) mnb (2) monetáris politika (22) multik (2) munkahelymegőrzés (5) munkapiac (22) murphy (4) nber (1) német (4) nobel díj (17) normál (1) nudge (6) nyugdíjrendszer (2) oecd (1) ökonometria (27) oktatási (44) olajárak (3) olasz (1) olivier blanchard (1) olson (1) paternalizmus (1) patrióta gazdaságpolitika (4) paul romer (1) paul samuelson (1) pénzillúzió (3) pénzügyi (6) pénzügyi rendszer (9) pénzügyi szabályozás (14) pénzügyi válság (16) piacgazdaság (1) pigou (1) politikai gazdaságtan (16) politikai intézményrendszer (13) portfolioblogger (126) profit (1) protekcionizmus (10) reform (2) rendszer (1) rendszerkockázat (1) richard thaler (1) rosling (1) shapley (1) shiller (1) Sims (1) stabilizáció (1) steven levitt (2) stigler (1) stizlitz (1) szabad piac (7) szabályozás (9) szociális támogatás (3) támogatás (4) tanulság (3) ted (3) tőkeáramlás (2) transzformációs válság (1) újraelosztás (1) usa (28) üzleti ciklus (8) válság (41) válságelemzés (20) válságkezelés (19) válság okai (9) valutaárfolyam (14) verseny (8) vita (27) yale (2) Címkefelhő

Ne a görögök, a németek lépjenek ki!

2012.06.13. 19:14 eltecon

Sajátos megoldását javasolja az eurozóna válságának a Bloomberg cikke. Szerzője szerint akik az eladósodott Görögország, Portugália és ki tudja, még melyik déli állam kilépését, kizárását szorgalmazzák, azok egyszerűen fordítva ülnek a lovon. Görögország visszaállított drachmájával biztosan nem volna életképes, a régi-új pénzzel szembeni bizalmatlanság miatt a leértékelődés óriási lenne, és a fizetésképtelen ország másokat is magával rántana, az egész zóna veszélybe kerülne.

Ha viszont a németek lépnének ki, velük szemben nem rendülne meg a bizalom. A németek nélkül az euró leértékelődne ugyan, de a pénz értékvesztése sokkal kisebb lenne, a folyamat sokkal inkább rendezetten menne végbe, mintha a gyenge déli államok egymás után, a befektetők páni menekülése által kísérve válnának ki. A leértékelődés helyreállítaná a maradék valutaövezet versenyképességét. Ez sem volna persze ingyenebéd, de legalább a teljes összeomlás elkerülhető volna.


86 komment

Címkék: euró portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://eltecon.blog.hu/api/trackback/id/tr124586352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pandava 2012.06.13. 21:15:37

Kizárt, hogy Németo. Svájc 2. szeretne lenni.

busga 2012.06.13. 21:23:02

A felértékelődő német valuta tönkreteszi öket

Rajmundd 2012.06.14. 08:28:14

Ez egy hülye ötlet.
(akkor utána rá pár évre sorba kellene kilépnie: Franciao., Hollandia, Ausztria... stb. országoknak, mert ugyanez a versenyképességi és államadósság-finanszírozási probléma ütközne ki.)

Velden (törölt) 2012.06.14. 11:14:05

Miért lépnének ki? Nem érdekük.
A felértékelődő márkával elveszítenék a versenyképességüket.

Bcitylife 2012.06.14. 11:42:07

Valami hasonlót javasol Markus Kerber is (ő az, aki a beperelte Németországban az EKB-t, hogy a mandátumán túli területre tévedt): newdirectionfoundation.org/content/new-plan-b-eurozone-guldenmark-stability-anchor

Az ötlet (ha jól értem) az, hogy hozzanak létre egy párhuzamos valutát a CA-többletes országok, amibe átcsorgatják azt a bizalommennyiséget, ami jelenleg az euróban az északi tagok miatt van (a vállalatok önként áttérnének erre a valutára), és akkor az euró leértékelődhet, helyreállítva ezzel a déliek versenyképességét. Nem túl életszagú.

bankvezér 2012.06.14. 17:56:55

A Bloombergnek halvány lila gőze nincs, hogy mit "művel" Németország az eladósodott uniós országokkal, vagy csak az olvasókat nézi hülyének... ?

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.06.14. 19:22:08

A közös pénz egy ballépés volt, törvényszerűen kell buknia. Az a politika sem járható, hogy a görögök, spanyolok jólétét mások fizessék meg. Ezekben az országokban van sajt, kecske, olajbogyó és régi romok. Ebből nem lehet olyan luxusszínvonalon élni, ahogy eddig éltek!

Pan Modry 2012.06.14. 20:19:24

Lehet a legjobb egy europai kormany lenne nemet vezetessel.

Az utobbi evtozedekben a nemetek bebizonyitottak hogy europaban barki masnal jobban ertenek a kormanyzashoz.

Bandibacsi34 2012.06.14. 21:32:49

@Pan Modry: A legjobb lenne egy europai kormany Orban Viktor vezetesevel es Matolcsy penzugyminisztersegevel!

mrs. white 2012.06.14. 21:34:47

Ha bukik az euro akkor a németek sokkal nagyobbat szopnak mint ha egyenként mindenkit megmentenek. Idáig Ők szivattyuzták a pénzt a perifériából, mert a ha makijuk lenne az 20-30%-al drágább kellene, hogy legyen. Kérdés, hogy 10 millás BMW 13 is elmenne-e ilyen számban és ennyi haszonnal? Idáig ők gazdagodtak, most vissza kell tenni a rendszerbe. Olyan ez mint a közlekedő edény, csodák nincsennek, vagy marad a fenti verzió. Politikailag ez sokkal jobban tetszene a németeknek mert egy átlag állampolgártól nehéz elvárni, hogy felismerjen gazdasági összefüggéseket. Főleg, úgy, hogy ezt senki nem magyarázza el nekik.

wasawski 2012.06.14. 21:48:38

@Pan Modry: Én azt nem értem, hogy akik csak gazdasági irányból nézik ezt az európai kormányt, azok miért nem néznek kicsit "lejjebb"... Európa egyik része annyira utálja a másik részét, hogy soha sem fog működni normálisan még az EU sem, nem hogy az európai kormány. Ja és akárki kerülne a vezetésbe, az rabszolgáknak tekintené a többi népet... Ja és amíg vannak országok, akiknek a gazdaságát leépítik, hogy a gazdag "nyugat" gazdasági érdeke ne sérüljön, akkor mit várnak? Szárnyalást? Ez az egész undorító, köpönyeg forgatás!

Link Elek 2012.06.14. 21:56:30

nemeto, krva jol erzi magat a euro zonan belul.
hulye lenne kilepni.
a deliek meg pusztulhatnak. senkit sem erdekel.

Bambano 2012.06.14. 22:24:22

az a baj ezzel az egésszel, hogy igazából nem euroövezeti válság van, hanem a jó öreg kapitalizmus készül összeomlani a túltermelési válság miatt. Az euró válsága nem a betegség, hanem a betegség tünete, csak jelzi, hogy gáz van.

Hiába hoznak mindent rendbe, záros határidőn belül kezdődik az egész előröl. Nem tudunk végtelen mennyiségű árut eladni, mert nincs, aki megvegye, következésképp a folyamatos növekedésre épülő gazdasági rendszer záros határidőn belül becsődöl. Az, hogy ilyen olyan bankok, eu, németo tornázik az euró válságon, max. annyit jelent, hogy nem most fog becsődölni, hanem 5 év múlva, egy válság-ciklussal később. hagyni kéne borulni az egészet és csinálni helyette egy jobbat.

Brix 2012.06.14. 22:55:50

A délieknek át kellene venni tőlünk az unortodox gazdaságpolitikát, az lenne a megoldás a bajaikra. Minden európai állam részesüljön abból a tündérmeséből , amit mi már megtapasztalunk pártunk és kormányunk vezetésével!

Jacko__ 2012.06.14. 23:04:25

@bankvezér: nyilván az utóbbiról van szó. És egyébként nem is alaptalanul: látod, hogy hogy ráugranak egy ilyen cikkre.

Mindenki azt javasolja, amit ő szeretne...

Brix 2012.06.14. 23:04:42

@Bambano: Erre még nem találták ki a megoldást! A kapitalizmus sem működik jól és a szocializmus sem működött. Sőt, a kettő keveréke a szociális piacgazdaság is megbukott. Persze , Marxnak egyben igaza volt: a válságokat legfőképpen az egyenlőtlen elosztási viszonyok okozzák.

Bambano 2012.06.14. 23:28:10

@Brix: például lehetne tiltani, hogy az országok kereskedelmi egyenlege túlságosan eltérjen a nullától. ez a külső adósság újratermelését gátolná.

Környezettudatos 2012.06.15. 08:32:47

@Bambano: Vasszécsényben hogy oldják ezt meg a családi oligarchiával?

Altaïr 2012.06.15. 08:35:36

Milyen az a páni menekülés?

rk-koma 2012.06.15. 08:46:25

A dollárra épülő gazda(g)ságnak útban van az Euró. Amerika a felszinen támogat a felszín alatt gyilkolja az Eurót....

Környezettudatos 2012.06.15. 09:04:52

@rk-koma: Szép ez az összeesküvés elmélet. Az igazság azonban más. amerikának a kisujját sem kell megmozdítania az EUR aláásása érdekében. Ezen legjobban, leghatékonyabban az alapító országok dolgoznak. Mi többiek is hozzátesszük a magunkét, de az EUR temetésének oroszlánrészét a németek, franciák végzik. Nekünk lassan el kéne jönni a temetésről, ez a halott nem a mi rokonunk.

bankvezér 2012.06.15. 09:24:32

@Bambano:
Te kis zseni. :))
Az egyre több államot magába foglaló kapitalista rendszernek éppen az a lényege, hogy az erősebb államok egyre több gyengébb állam piacát tudják megszerezni. Ennek, a gyengék eladósodása a következménye.
Amikor az erősek a gyengék legfontosabb vagyonára is rá akarják tenni a kezüket, akkor a gyengék fellázadnak. A lázadásért az a büntetés, hogy az adósság kamatai megemelkednek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.15. 09:28:13

A Görög euro sokkal inkább a németeknek az érdeke, mint a görögöké.
Ha visszaállnak drachmára, pillanatok alatt elinflálják az adósságot, miközben a nap továbbra is süt, a kecsketejből feta lesz, az olajbogyót meg csak össze kell szedni.

bankvezér 2012.06.15. 09:28:23

@Jacko__:
Igen, szerintem ez utóbbi biztosan így van. A média feladata az utóbbi időben, az emberek félrevezetése lett. Ez minden országra érvényes...

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.06.15. 09:30:06

@Λατζκα: Van bizony és kecskebogyó is bőven. Mindez nem ok arra, hogy a görög életszínvonalat mások finanszírozzák.

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:16:29

@bankvezér:

a közoktatásban, a közegészségügyben, ill. általánosságban az OECD államok gazdaságának közel 50%-át kitevő közszférában is "kapitalizmus" van? :)

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:18:00

@bankvezér:

"éppen az a lényege, hogy az erősebb államok egyre több gyengébb állam piacát tudják megszerezni"

aha... pl. a kis kínaiak USA tornacipőt hordanak.. :)

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:21:27

@bankvezér:

"Ennek, a gyengék eladósodása a következménye. "

klikk az alábbi grafikonra:
4.bp.blogspot.com/-2UHwUsVqCbE/Te_wgvS5RcI/AAAAAAAAAkg/mjxd6sRl9GE/s1600/world-debt.jpg

a teljes eladósodottság "bajnokságban" 2009-ban az alábbi állás érvényesült

1. japán
2. Nagy Britannia
3. Spanyolország
4. Dél Korea
5. Franciao
6. Olaszo
7. Svájc
8. USA
10. Németo

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:22:42

@bankvezér:

"A lázadásért az a büntetés, hogy az adósság kamatai megemelkednek."

lemaradtam valamiről? :) 2 éve folyamatosan mentik a görögöket:)

bankvezér 2012.06.15. 10:29:00

@valaki76:
" aha... pl. a kis kínaiak USA tornacipőt hordanak.. :) "

Te is tudod, hogy hülyeségeket írsz. Akkor mégis miért csinálod???

bankvezér 2012.06.15. 10:33:13

@valaki76:
" a teljes eladósodottság "bajnokságban" 2009-ban az alábbi állás érvényesült

1. japán
2. Nagy Britannia
3. Spanyolország
4. Dél Korea
5. Franciao
6. Olaszo
7. Svájc
8. USA
10. Németo "

Nahát ! Most, tőled kellett megtudnom, hogy ezek itt mind az Unió tagjai???? :))))
Mert eddig az uniós államokról beszéltünk....

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:35:54

@bankvezér:

akkor "hülyéskedjünk" tovább:)

klikk az alábbi ábrára:

A history of world GDP
www.ritholtz.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/GDP-History.gif

1970 és 2008 között Kína és India világgazdasági súlya döbbenetes mértékben megnőtt

és azóta még jelentősebb szerepre tettek szert

a jelenlegi pénzrendszer mentén az ún. "fejlett világ" egyre gyorsuló ütemben teret veszít

az utóbbi 30 év legnagyobb nyertese a fejlődő világ

abból is elsősorban az a rész, amely vadul deregulált és privatizált, ill. restriktív költségvetési politikát folytatott

bankvezér 2012.06.15. 10:37:40

@valaki76:

" lemaradtam valamiről? :) 2 éve folyamatosan mentik a görögöket:) "

Igen, lemaradtál !
Görögország, ha meg akarná újítani az államadósságát, akkor minden 100 euró adósság után több mint 20 euró költséget kellene fizetnie évente. Én ezt nem nevezném mentésnek !

bankvezér 2012.06.15. 10:42:31

@valaki76:
" 1970 és 2008 között Kína és India világgazdasági súlya döbbenetes mértékben megnőtt "

Talán Kína és India is az Unió tagjai ???
Jó ezt tudni... :))))

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:48:07

@bankvezér:

BTW

eddig sem fizettek semmit:)

hitelből való "törlesztés" = NEM TÖRLESZTÉS

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:50:12

@bankvezér:

ok, akkor mi a véleményed arról, hogy a GDP arányos teljes eladósodottság bajnokságban az Egyesült Királyság - most már több mint 500%-al toronymagasan a görögök felett van

mellesleg az egész EU úszik az adósságban

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:52:29

@bankvezér:

ami pedig a déli államokat illeti:

ÖRÖMMEL részt vettek ebben a játékban

nézz körül mondjuk Spanyolországban, tele van az egész villaparkokkal, új beruházásokkal, a lakosság jelentős része vidáman fogyasztott az utóbbi időben...

és, hogy vissza akarják ezt fizetni?

hát nem, eszük ágában sincs...

Ki is itt a valódi áldozat? :)

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:54:58

@bankvezér:

apropó, az elméleted még az EU-n belül sem helytálló, a feldolgozóipar jelentős részben már az EU szegényebb országaiban koncentrálódik...

a gazdagabb EU tagállamok jelentős része lényegében KITELEPÍTETTE az ipari termelés meghatározó részét.

gyakran pont a szegényebb EU tagállamokba

bankvezér 2012.06.15. 10:55:00

@valaki76:

" ok, akkor mi a véleményed arról, hogy a GDP arányos teljes eladósodottság bajnokságban az Egyesült Királyság - most már több mint 500%-al toronymagasan a görögök felett van"

Ezt az 500-as számot honnan vetted ??? :))

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:58:40

@bankvezér:

pl, innen:
• TOTAL UK DEBT WAS AROUND 540% OF GDP at the end of 2009, up from around 200% of GDP in 1987.
• This large and persistent rise in total UK debt has been driven by property-related borrowing by both households and non-financial companies and (most dramatically since 2000) by sharply rising lending between financial institutions.
• By comparison, UK government debt was relatively low and stable as a share of GDP from 1987 to 2007 and, despite rising sharply due to the recession, was still less than a sixth of total private sector debt in 2009.
www.ukmediacentre.pwc.com/News-Releases/PwC-projects-total-UK-public-and-private-debt-to-hit-10-trillion-by-2015-f84.aspx

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 10:59:40

@bankvezér:

egy átlag brit egész életében adósságot görget maga előtt...

a brit vállalatok dettó

és ha a bili borul , akkor az egész adóssághegy az állam nyakában köt ki...

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 11:03:42

@bankvezér:

újabb grafikon:
i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/01/24/article-2091057-0F8867F800000578-701_468x380.jpg

a teljes (állami + magán + vállalati) adósságállomány tekintetében a dobogós helyezetteket nem a periférián hanem a centrumban fogod megtalálni

a két legzizisebb állam:
1. UK
2. Japán

csak idő kérdése, hogy mikor kezdődik a tánc ezekben az államokban

az UK-adósbuli nagyon nagyon kemény menet lesz az EU számára (annak ellenére, hogy a BoE tud pénzt nyomtatni)

a japán-adósbuli kapcsán sem lesz immunis az unió

bankvezér 2012.06.15. 11:06:33

@valaki76:

" Ki is itt a valódi áldozat? :)"
Én... mert nekem kell az off felvetéseidre válaszolnom . :)))

Inkább olvasd el " A bankár, aki kétszer is megszívatta Magyarországot I.-II. rész" című írásomat .
A google keresővel a cím alapján megtalálod.

bankvezér 2012.06.15. 11:11:17

@valaki76:
Az 500 % egyszerűen hülyeség. Sok hülyeség található az interneten.

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 12:10:10

@bankvezér:

klikk az alábbi grafikonra:

Greece GDP 1960-2012
www.tradingeconomics.com/greece/gdp

görögo esetében a "szivatás" először példátlan fellendüléssel indult el

a hiteleket pedig úgysem fogják visszafizetni

bankvezér 2012.06.15. 12:11:44

@valaki76:
" nem csípem a neomarxizmust:) "
Ahogy Newton nélkül nem létezik fizika, úgy Marx nélkül nem létezik közgazdaságtan.
Most is a Marx által felismert törvényszerűségek alapján zajlanak a folyamatok.

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 12:12:37

@bankvezér:

gondolom a BBC is hülyeségekre fogékony vicc-csatorna:) (a teljesen "objektív" neomarxista bankárbloggal szemben:) )

UK's debts 'biggest in the world'
www.bbc.co.uk/news/business-15820601

bankvezér 2012.06.15. 12:14:47

@valaki76:
" pedig igaz "
Kérdezd meg Pete Péter professzor úrtól, hogy létezik-e 500 %-os államadósságú ország ? :))

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 12:17:00

@bankvezér:

Marx az ún. laissez faire közgazdaságtant propagálta mivel - az elmélete szerint - ez az út vezet a - szerinte - elkerülhetetlen világforradalomhoz

az ún. ideális kommunista társadalomról lényegében SEMMI KONKRÉTAT SEM MONDOTT

pontosan ezért az orosz forradalom győzelme után a forradalmároknak LÖVÉSÜK SEM VOLT ARRÓL, hogy mit kéne csinálni...

a Marx által NÉHÁNY SORBAN felvázolt kommunista lózungok alapján összetákolták az ún. HADIKOMMUNIZMUS című borzalmat, amely KOLOSSZÁLIS ÉHÍNSÉGBE, gazdasági összeomlásba és hiperinflációba torkollott...

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 12:17:41

@bankvezér:

egy pillanatig se zavarjon, hogy TELJES ADÓSSÁGÁLLOMÁNYRÓL beszéltem...

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 12:18:29

@bankvezér:

ez eszmecserénk innen indult

idézem a korábbi kommentemet:

"a teljes (állami + magán + vállalati) adósságállomány tekintetében a dobogós helyezetteket nem a periférián hanem a centrumban fogod megtalálni
"

bankvezér 2012.06.15. 12:23:22

Erről szól a poszt : " Ne a görögök, a németek lépjenek ki! "

Ehhez képest, te miről akarsz vitát folytatni? UK adósságáról ? :)))
Unom az OFF vitát .

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 12:43:12

@bankvezér:

az OFF-olást nem én kezdtem, hanem te:)

én mindössze a te OFF-kommentedre reagáltam

idézzük az első itteni OFF kommentedet:

"Az egyre több államot magába foglaló KAPITALISTA RENDSZERNEK éppen az a lényege, hogy az erősebb államok egyre több gyengébb állam piacát tudják megszerezni. Ennek, a gyengék eladósodása a következménye.
Amikor az erősek a gyengék legfontosabb vagyonára is rá akarják tenni a kezüket, akkor a gyengék fellázadnak. A lázadásért az a büntetés, hogy az adósság kamatai megemelkednek."

valaki76 (törölt) 2012.06.15. 12:46:22

@bankvezér:

a te OFF-kommentedben szó sem esett az EU-ról:)

te csak a "kapitalista" rendszert bíráltad, úgy általánosságban

bankvezér 2012.06.16. 07:39:26

@valaki76:
" te csak a "kapitalista" rendszert bíráltad, úgy általánosságban "

Nem, hanem az Unió működését írtam le tömören.

kamumeleg 2012.06.16. 11:41:39

@mrs. white:

egyik legértelmesebb hozzászólás, gratulálok!
A németeknek mennie kell, vagy őket kell kihagyni, ha nem fogják fel, hogy ők nyomnak agyon mindenki mást. Bővebben:
http://www.penztaoizmus.hu/#!kozgazdasagi_tema

kamumeleg 2012.06.16. 11:49:38

@valaki76:
ebből is látszik, hogy SEMMI ÉRTELME (!) A 60% ÁLLAMADÓSSÁG/GDP mutató erőltetésének. Maastricht egy otromba butaság, hiszen lám, a privát szféra -amelyik az pénznyomtató állammal szemben - nem tudja magát korlátlanul finanszírozni pénznyomtatással - ezek szerint 400% feletti adósság/GDP hányados mellett éldegél.
PÉNZ = ADÓSSÁG=Követelés=Megtakarítás.
Nincs pénz adósság nélkül.
Korunk véleményvezér közgazdászai a náciknál is sötétebbek, az a baj. Rossz vége lesz ennek.

bankvezér 2012.06.16. 12:16:04

@mrs. white:
Ekkora butaságot!
Gondolod, hogy majd éppen az fog kilépni az euró övezetből, aki létrehozta??? Azt az egyet helyesen írtad le, hogy Németország az euróövezet segítségével intenzíven tudott növekedni.
De amikor arra célozgatsz, hogy a németek most kötelesek visszaadni azt a pénzt, amit az exportjukért kaptak, az egy nagy-nagy butaság!

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 12:53:20

@bankvezér:

OK, itt van a teljes OFF-kommented:)

idézet:

"Te kis zseni. :))
Az egyre több államot magába foglaló KAPITALISTA RENDSZERNEK éppen az a lényege, hogy az erősebb államok egyre több gyengébb állam piacát tudják megszerezni. Ennek, a gyengék eladósodása a következménye.
Amikor az erősek a gyengék legfontosabb vagyonára is rá akarják tenni a kezüket, akkor a gyengék fellázadnak. A lázadásért az a büntetés, hogy az adósság kamatai megemelkednek."

Miért ugrottál át az EU-topic-ból az antikapitalista topic-ba? :)

bankvezér 2012.06.16. 13:42:35

@valaki76:
Ne tévesszen meg az, hogy a kapitalista rendszert kihangsúlyoztam. Ugyanis ha szocialista rendszer lenne az Unióban, akkor nem lenne érvényes az amit az Unióról írtam .

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 13:59:30

@bankvezér:

az unióban bismarck-i értelemben vett szocializmus van:)

en.wikipedia.org/wiki/State_Socialism

bár ezt manapság inkább szociális piacgazdaság, ill. vegyes gazdaság névvel szokták illetni:)

furcsa dolog 40-50%-os GDP arányos állami újraelosztás mellett "kapitalizmusról" beszélni:)

BTW

te általánosságban a KAPITALISTA RENDSZERRŐL írtál, így maximum annyiban maradhatunk, hogy félreérthetően fogalmaztál:)

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 14:02:47

@bankvezér:

az euró gondolata a franciáktól származik...

a franciák pedig elsősorban a Bundesbank-tól és pl. a francia frankhoz képest pimaszul erős német márkától akartak megszabadulni

a német újraegyesítés politikai ára az euró, ill. a maastricht-i szerződés volt

bankvezér 2012.06.16. 14:07:15

@valaki76:
" az unióban bismarck-i értelemben vett szocializmus van:)
bár ezt manapság inkább szociális piacgazdaság, ill. vegyes gazdaság névvel szokták illetni:) "

Alapfogalmakkal nem vagy tisztában, nem érdemes így vitázni.
Bismarck melyik tudományágban alkotott ? A szocializmus közgazdaságtana volt a szakterülete ? :DDD

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 14:08:52

@bankvezér:

BTW egy régi vágású "kapitalista" rendszerben valóban jó lenne hosszútávon Németo-nak az eurozóna, a szociális piacgazdaság körülményei között azonban a "német kisember" idővel a "FEJŐSTEHÉN" szerepét kapná meg az eurozónában... és valószínűleg ez nem fog nekik tetszeni...

és mivel nem fog nekik tetszeni a német politikai ellenállás is egyre erősebb lesz az újabb és újabb bail out-ok ellen...

ergo, az eurozóna napjai a jelenlegi formában meg vannak számolva... egymás után fognak kilépni a periférikus államok...

először Görögo, majd Portugália és Írország, Spanyolo sem fog sokáig bennmaradni és ha eljutnak Olaszo kilépéséig akkor az egész euró rendszer léte fog kérdésessé válni

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 14:10:06

@bankvezér:

a közoktatásban, a közegészségügyben, ill. általánosságban az OECD államok gazdaságának közel 50%-át kitevő közszférában is "kapitalizmus" van? :)

bankvezér 2012.06.16. 14:11:49

@valaki76:
"a franciák pedig elsősorban a Bundesbank-tól és pl. a francia frankhoz képest pimaszul erős német márkától akartak megszabadulni "

Mindjárt gondoltam . :))) Inkább örültek volna, hogy a gyengébb frank segíti az exportot az erősebb márka ellenében .

"a német újraegyesítés politikai ára az euró, ill. a maastricht-i szerződés volt"

Hát ezt meg honnan veszed ???? :)))

bankvezér 2012.06.16. 14:14:42

@valaki76:
Mindenütt kapitalizmus van... Értelmetlen ezen vitatkozni.

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 14:17:16

@bankvezér:

„STATE SOCIALISM was a term introduced to describe Otto von BISMARCK's SOCIAL WELFARE policies. The term was actually coined by Bismarck's liberalopposition but later accepted by Bismarck.[1] They refer to a set of social programs implemented between 1884 to 1889 as remedial measures to appease the working class and detract support for socialism and the Social Democratic Party of Germany following earlier attempts to achieve the same objective through Bismarck's anti-socialist laws.[2][3]”
en.wikipedia.org/wiki/State_Socialism

LÁSD TOVÁBBÁ:
en.wikipedia.org/wiki/Social_market_economy#Model
en.wikipedia.org/wiki/Mixed_economy

bankvezér 2012.06.16. 14:18:52

@valaki76:
" ergo, az eurozóna napjai a jelenlegi formában meg vannak számolva... egymás után fognak kilépni a periférikus államok... "

Egy tanács feléd. Mielőtt neki állsz írogatni, az előtt gondolkodj.
Szerintem fogalmad nincs, hogy most mi történik az eurózónában .

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 14:23:30

@bankvezér:

gondolom szerinted a bismarck-i szocializmus alapjain kialakult nemzeti szocializmus is „kapitalizmus” volt:)
en.wikipedia.org/wiki/Nazism
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Nazi_Germany#Political_economy_of_Nazi_Germany

elvégre minden nem marxista dolog csak "kapitalista" lehet:)

bankvezér 2012.06.16. 14:32:00

@valaki76:
ez egy marxista tanács volt? :)

Ez egy rendszerfüggetlen általános érvényű tanács volt. :)))

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 14:48:30

@bankvezér:

az 50-es években - minimális infláció mellett - gazdasági csoda volt Németországban

Francio ezzel szemben vadul inflált és mégis relatíve lemaradt Németo mögött

1960-ra már annyira kínossá vált a francia infláció, hogy egy huszárvágással egyszerűen levágtak két 00-t a frankcímletekből

1 új frank 100 régi frankot ért az 1960-asa reform szerint

bankvezér 2012.06.16. 15:02:17

@valaki76:
Kétféle közgazdász van. Az egyik a Marx által felismert törvényszerűségek mentén gondolkodik és érti a világot. A másik, aki nem, és butaságokat beszél. :))

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 15:11:26

@bankvezér:

Marx az ún. laissez faire közgazdaságtant propagálta mivel - az elmélete szerint - ez az út vezet a - szerinte - elkerülhetetlen világforradalomhoz

az ún. ideális kommunista társadalomról lényegében SEMMI KONKRÉTAT SEM MONDOTT

pontosan ezért az orosz forradalom győzelme után a forradalmároknak LÖVÉSÜK SEM VOLT ARRÓL, hogy mit kéne csinálni...

a Marx által NÉHÁNY SORBAN felvázolt kommunista lózungok alapján összetákolták az ún. HADIKOMMUNIZMUS című borzalmat, amely KOLOSSZÁLIS ÉHÍNSÉGBE, gazdasági összeomlásba és hiperinflációba torkollott...

valaki76 (törölt) 2012.06.16. 15:18:52

@bankvezér:

Marx - bővebben soha ki nem fejtett - "igazságai" mentén 85-100 millió embert gyilkoltak meg...

en.wikipedia.org/wiki/Mass_killings_under_Communist_regimes

bankvezér 2012.06.16. 15:31:35

@valaki76:
Ezt nagyon ajánlom elolvasni.

bankar.blog.hirszerzo.hu/entry/22716

A poszt végén röviden céloztam ara, hogy mi jelenti majd a kapitalizmus vesztét. De egy másik posztban kicsit bővebben is kifejtem majd.

bankvezér 2012.06.16. 15:37:43

@valaki76:

" Marx - bővebben soha ki nem fejtett - "igazságai" mentén 85-100 millió embert gyilkoltak meg..."

Más elvek mentén pedig ennek többszörösét. :(((
süti beállítások módosítása