nem a pék jóindulatától - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://eltecon.blog.hu/2009/10/19/valsag_es_makrookonomia_kovacs_janos_matyas/full_commentlist/1#c38249758
Válasz erre: Válság és makroökonómia: Kovács János Mátyás
2020-03-06T20:51:21+01:00
2020-03-06T20:51:21+01:00
ricardo
http://blog.hu/user/177990
<a href="https://eltecon.blog.hu/2009/10/19/valsag_es_makrookonomia_kovacs_janos_matyas?full_commentlist=1#c38236392" class="reply_nick_1394933" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38236392 );">@John Brennan</a>: Meglehet, hogy tévedtem.
https://eltecon.blog.hu/2009/10/19/valsag_es_makrookonomia_kovacs_janos_matyas/full_commentlist/1#c38236392
Válasz erre: Válság és makroökonómia: Kovács János Mátyás
2020-03-03T06:06:05+01:00
2020-03-03T06:06:05+01:00
John Brennan
http://blog.hu/user/1394933
<a href="https://eltecon.blog.hu/2009/10/19/valsag_es_makrookonomia_kovacs_janos_matyas?full_commentlist=1#c7411927" class="reply_nick_177990" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 7411927 );">@ricardo</a>: A tájékozatlanság csimborasszója Carl Mengert matek vénájúak közé sorolni!
https://eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert/full_commentlist/1#c28678704
Válasz erre: Csináljunk egyszintű bankrendszert!
2015-11-28T07:32:16+01:00
2015-11-28T07:32:16+01:00
toyoda
http://blog.hu/user/744641
<a href="http://eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert?full_commentlist=1#c10313482" class="reply_nick_336031" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10313482 );">@mediocris</a>: <br />
Mi a pénz? Az, amit az emberek a cserében elfogadnak, ami megméri az értéket és lehet benne felhalmozni. Ha ezt egy kereskedelmi banki (számlapénz, belső pénz) passzíva tölti be (márpedig betölti), akkor az is pénz a jegybanki passzíva (készpénz, külső pénz) mellett. Tehát a modern hitelpénz: bizonyos bankpasszív(ák)a, ami hitelezés által kerül forgalomba és hitel visszafizetés által szűnik meg (a készpénz -külső pénz-is és a számlapénz -belső pénz- is). <br />
"Olyan pénz ami nem hitelből jön és nem tűnik el." Ilyen pénz nincs, max a fizetés parttalanná válik. <br />
Pénzteremtés két modellje: <br />
1,: Egzogén pénzteremtés: a neoklasszikusok és a monetarista iskola használja ezt a modellt, itt a pénzteremtést külső tényezők megnyilvánulásra vezetik vissza, tehát a pénz semleges, csak is a cserét segíti. Ha megnövelik a mennyiséget az csak is árszínvonal emelkedéshez vezet. A modellből egyértelműen következik, hogy a monetáris intézetek a náluk elhelyezett betétet automatikusan kihelyezik a gazdaságban (beruházások) és így a megtakarítások állandóan egyenlőek a beruházásokkal (S=I). Ebből következik ha a megtakarítás = a beruházással, akkor összkeresletnek is egyenlőnek kell lenni az összkínálattal (Say dogma). <br />
2. Endogén pénzteremtésnél (keynesi irányzat) a hiteligény teljesítésekkor egyszerre nő a pénz mennyisége a hitelköveteléssel, ezt pedig a gazdasági szereplők aktivitása váltja ki. Itt a pénz nem semleges, a megnövekedett pénzmennyiségi többlet kibocsátást indukál és nem árszínvonal emelkedést. A pénzteremtésnek ez a módja reálgazdasági finanszírozási igények lecsapódása, ahol a pénzmennyiség változása reálfolyamatot vált ki. Itt a pénzmennyiség nem csak a cserében (tranzakciós pénz) vesz részt, hanem felhalmozást/megtakarítást is indukálhat (spekulációs pénzmennyiség). A lekötött pénz (megj: az értékpapír vásárlásnál a pénz visszakerül a forgalomba -pénzújraelosztó hitel-, de pénzlekötésnél nem) mennyisége, hiányzik a pénzforgalomból a fogyasztásból. Ezért nem érvényes a Say dogma, (S) nem egyenlő (I)-vel, azaz az összkereslet sem lehet egyenlő az összkínálattal. Ha nincs pótlás, ami az egyensúlyt (S=I) fenntartja, akkor az államnak kell, állami beruházások indukálásával (jegybanki forrásokból, pénznyomtatáson keresztül, megj: de ez be van tiltva!!!) belépnie a rendszerbe, hogy a foglalkoztatás magas szinten jöjjön létre. Az ilyen eszközök inflációs hatásúak lehetnek (de csak lehetnek).
https://eltecon.blog.hu/2012/09/20/blanchard_ot_percben/full_commentlist/1#c25637537
Válasz erre: Blanchard öt percben
2015-01-06T21:02:56+01:00
2015-01-06T21:02:56+01:00
ricardo
http://blog.hu/user/177990
<a href="http://eltecon.blog.hu/2012/09/20/blanchard_ot_percben?full_commentlist=1#c21299899" class="reply_nick_177990" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21299899 );">@ricardo</a>: Látom, megjelent.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584/full_commentlist/1#c25257135
Válasz erre: Kamat
2014-12-01T10:30:30+01:00
2014-12-01T10:30:30+01:00
toyoda
http://blog.hu/user/744641
Mi a pénzügyi szféra dolga?: A pénzkínálat biztosítása. Az lehet h. a "Nem monetáris" pénzintézetnél a közvetítés (pénz újraelosztás) a feladat, de hogy a monetáris (betétteremtő) pénzintézetnél a pénzkínálat biztosítása, az tuti. <br />
Még mindig ott tartunk, hogy a pénzintézet a nála elhelyezett jegybankpénzt helyezi ki/ vissza a pénzforgalomba. Ebből fakad az a téves gondolkodás h. az alacsony kamat csökkenti a beruházási szintet. Meg kell érteni h. a monetáris pénzintézet a pénzt és egyben a hitelt egy könyvelési tétellel állítja elő és annak a megszüntetését hiteltörlesztéskor, ellentétes könyvelési művelettel szünteti meg. A multiplikátor modell csak a monetáris pénzintézetek pénzteremtő képességét (maximumát) mutatja be.
https://eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert/full_commentlist/1#c24746209
Válasz erre: Csináljunk egyszintű bankrendszert!
2014-10-15T21:56:48+02:00
2014-10-15T21:56:48+02:00
phenom
http://blog.hu/user/548343
Pete felkészületlenségével csak arroganciája veszi fel a versenyt. Félelmetes.
https://eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert/full_commentlist/1#c24384503
Válasz erre: Csináljunk egyszintű bankrendszert!
2014-09-05T15:57:54+02:00
2014-09-05T15:57:54+02:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert?full_commentlist=1#c11487747" class="reply_nick_11334" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11487747 );">@Baromméter</a>: <br />
Most is ellenőrizhető. Az a kérdés, hogy ki ellenőrizheti. :))
https://eltecon.blog.hu/2013/04/13/raj_chetty_kapta_a_john_bates_clark_medalt/full_commentlist/1#c21387261
Válasz erre: Raj Chetty kapta a John Bates Clark medalt
2014-01-09T21:49:20+01:00
2014-01-09T21:49:20+01:00
Ma chi è questo Joker?
http://blog.hu/user/278361
Mikor lesz folytatás?
https://eltecon.blog.hu/2012/09/20/blanchard_ot_percben/full_commentlist/1#c21299899
Válasz erre: Blanchard öt percben
2013-12-26T16:13:28+01:00
2013-12-26T16:13:28+01:00
ricardo
http://blog.hu/user/177990
Apropó, mi van Blanchard kötettel?
https://eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert/full_commentlist/1#c20987654
Válasz erre: Csináljunk egyszintű bankrendszert!
2013-11-10T06:08:15+01:00
2013-11-10T06:08:15+01:00
toyoda
http://blog.hu/user/744641
<a href="http://eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert?fullcommentlist=1#c10058568" class="reply_nick_229379" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10058568 );">@petepeter</a>: Ez nem teljesen így van. A bank amikor az aktíváit és passzíváit egyszerre növeli akkor pénzt (számla) teremt. Ilyen pénzteremtés a hitelezés!, értékpapír vásárlás, készpénz befizetés stb., de adósságból létrejött pénz egyedül a hitel! -ezért hívják hitelpénznek régen anno könyvelési pénznek. Pénzteremtő hitel számviteli összefüggése: (+) hitelkövetelés - (+) betét, ilyenkor új pénz keletkezik. Pénz újraelosztó hitelnél aktíván belüli átrendeződésről beszélünk. A jövedelmi egyenletben: MO v= Y = Py, a pénzteremtő hitel esetén a MO nő a pénz újraelosztó hitel esetén a v. <br />
MO=pénz mennyiség,<br />
v= forgási sebesség,<br />
Y= jövedelem. <br />
Riesz Miklós nyomán.
https://eltecon.blog.hu/2011/09/13/a_nudge_karai/full_commentlist/1#c20821115
Válasz erre: A nudge kárai
2013-10-15T19:55:53+02:00
2013-10-15T19:55:53+02:00
_Epikurosz_
http://blog.hu/user/154869
No, most belinkellek egymásnak titeket:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://oriblog.blog.hu/2011/02/12/nudge_paternalista_kozgazdaszokrol">oriblog.blog.hu/2011/02/12/nudge_paternalista_kozgazdaszokrol</a>
https://eltecon.blog.hu/2013/04/13/raj_chetty_kapta_a_john_bates_clark_medalt/full_commentlist/1#c20479659
Válasz erre: Raj Chetty kapta a John Bates Clark medalt
2013-08-26T17:04:31+02:00
2013-08-26T17:04:31+02:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/04/13/raj_chetty_kapta_a_john_bates_clark_medalt?fullcommentlist=1#c20385577" class="reply_nick_464794" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20385577 );">@aki valaki</a>: <br />
"Mi történt az eltecon bloggal? "<br />
Kiderült, hogy Marxnak igaza volt. :)
https://eltecon.blog.hu/2013/04/13/raj_chetty_kapta_a_john_bates_clark_medalt/full_commentlist/1#c20385577
Válasz erre: Raj Chetty kapta a John Bates Clark medalt
2013-08-11T21:56:39+02:00
2013-08-11T21:56:39+02:00
aki valaki
http://blog.hu/user/464794
Mi történt az eltecon bloggal?
https://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584/full_commentlist/1#c19836419
Válasz erre: Kamat
2013-05-25T15:05:18+02:00
2013-05-25T15:05:18+02:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584?fullcommentlist=1#c19476941" class="reply_nick_338989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19476941 );">@Luzitán</a>: <br />
Mi a pénzügyi szféra dolga? A közvetítés.<br />
Ez egy nem nehéz tevékenység, mégis e szférában a legmagasabb az átlagjövedelem az egész gazdaságban. Durván igazságtalan ez az állapot.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584/full_commentlist/1#c19836386
Válasz erre: Kamat
2013-05-25T14:57:17+02:00
2013-05-25T14:57:17+02:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584?fullcommentlist=1#c19682539" class="reply_nick_114025" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682539 );">@Rorgosh</a>: <br />
"A túl alacsony kamat valójában mindenkinek rossz..."<br />
Ezek szerint akkor például most az USA-ban szándékosan kibabrálnak a gazdagokkal és szegényekkel is????<br />
Gondolkodni kellene, és azután írogatni...<br />
Ha a szellemi sötétség hajtóerőként szolgálhatna, a Földön megszűnnének az energiagondok... <br />
<br />
Más : Kihalt ez a blog, mint az Árpádház?
https://eltecon.blog.hu/2013/04/13/raj_chetty_kapta_a_john_bates_clark_medalt/full_commentlist/1#c19753584
Válasz erre: Raj Chetty kapta a John Bates Clark medalt
2013-05-12T13:12:19+02:00
2013-05-12T13:12:19+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Pedig az R--R sztori egyetemi hallgató szempontjából is kedves sztori:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.bbc.co.uk/news/magazine-22223190">www.bbc.co.uk/news/magazine-22223190</a><br />
<br />
Különös bájt ad neki még az is, hogy a diák, aki rájött, U Mass Amherst-ös -- a heterodox közgazdaságtan egy fő műhelye.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/13/raj_chetty_kapta_a_john_bates_clark_medalt/full_commentlist/1#c19694716
Válasz erre: Raj Chetty kapta a John Bates Clark medalt
2013-05-04T00:17:26+02:00
2013-05-04T00:17:26+02:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
Hát, úgy látom, nagyon szétesett ez az eltecon féle blog. Idestova egy hónapja semmi!<br />
<br />
Pedig azért történt egy, s más. Vagy nem?<br />
<br />
Példának okáért, az EU munkanélkülisége historikus csúcson, a hazai dettó. <br />
<br />
Az infláció meg nálunk, s az EU-ban is történelmi mélyponton. <br />
<br />
(Kicsit talán revidiálni kéne a Simor féle monetáris politikát, nem srácok? Aztán át kéne cseppet futni, az MNB kiváló szakértőinek 3-4 hónappal ezelőtti inflációs prognózisait. Úgy mégis, mit is mondtak, pár hónapja, s mi is van most?. Mert azért ne menjünk el szó nélkül mellette.<br />
<br />
Azon sem ártana egyeseknek tűnődni, hogy az alacsony kamat mellett is simán finanszírozható a költségvetés, az árfolyam pedig épp jó helyen van, ahol van. Semmi nem vált valóra abból, amivel a Simor - Király - MNB stáb éveken keresztül riogatott, óva intett.<br />
<br />
Felelősségvállalás a történtekért, az okozott károkért, a szakmai hibákért? Ugyan már! Lárifári..<br />
<br />
Aztán ott van a Reinhardt-Rogoff féle nagy bukás! Kellemetlen, mi? Intellektuálisan (is) bukik a költségvetési szigor irányába vett fordulat. Szétesett az egész, keresztre van feszítve! <br />
<br />
Na jó, elég is ennyi. Elvégre értem én, hogy sok a meló, a blogszerkesztők sem lehetnek naprakészek mindenben. <br />
<br />
Főleg nem abban, aminek az ellenkezője mellett érveltek évekig.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584/full_commentlist/1#c19682539
Válasz erre: Kamat
2013-05-02T13:43:04+02:00
2013-05-02T13:43:04+02:00
Rorgosh
http://blog.hu/user/114025
A túl alacsony kamat valójában mindenkinek rossz, nemcsak a tőkejövedelmekből élőknek. Az alacsony kamatok ugyanis csökkentik a megtakarítási hajlandóságot, így viszont csökken a beruházásokra rendelkezésre álló saját tőke, amely pedig szükséges lenne az új vállalkozások alapításához, a meglévők bővítéséhez. Vagyis az alacsony kamat közép és hosszú távon csökkenti a gazdasági növekedést.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/14/melyik_ph_d_programba_menjunk/full_commentlist/1#c19561740
Válasz erre: Melyik Ph.D programba menjünk?
2013-04-19T17:34:07+02:00
2013-04-19T17:34:07+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Amúgy én is azt gondolom, hogy a noname bangladesi egyetemen is lehet jó az oktatás rangsortól függetlenül. Mert hiszen könyvet olvasni mindenki tud, egy-egy tankönyvnek íródott kézikönyvet pedig fel lehet dolgozni, és strukturáltabb tudást ad, mint amit az ember amúgy "munka közben felszed". És mivel nincs akkora mókuskerék a tenure track-ért (gondolom...), többet lehet gondolkozni, többször letanítani, stb.<br />
<br />
Viszont az ilyen könyvek többségét valahonnana a fenti egyetemek köréből származó szerző(k) írják.<br />
<br />
Továbbá talán éppen nem az a fontos, hogy mit tudsz, hanem hogy mit nem tudsz, elvégre azt szeretnéd kutatni. :) És a jó kérdéshez, és annak jó megfogalmazásához "kultúra" szükséges. Azt meg azért inkább egy komoly kutató tudja átadni.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/14/melyik_ph_d_programba_menjunk/full_commentlist/1#c19561664
Válasz erre: Melyik Ph.D programba menjünk?
2013-04-19T17:18:12+02:00
2013-04-19T17:18:12+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
"Ezenkívül nem lehet összehasonlítani a porosz rendszerre épített oktatást, mely nagyobb figyelmet fektet arra, hogy megtanítson gondolkodni, a szisztematikus gondolkodásra és "értelmiségire" neveljen, míg az anglo-amerikai rendszer a specializációra épít."<br />
<br />
Mondjuk ezzel pont nem értek egyet, egy amerikai undegrad képzésben kell jópár közismereti, ilyen-olyan tárgyat végezni, és ha megvan x mennyiségű kredited az előírt vegyész tárgyakból, akkor teljesítetted a vegyész főszakirány követelményeit, de igazából nem szakra jársz. Plusz az orvosképzés, jogászképzés és üzleti képzés rendszere...<br />
<br />
Az angoloknál is nyomják a beszélőkét, kreativitást, és a vitakészséget, ami szerintem eredményezi azt is, hogy különböző érvek közül könnyebben ki tudják választani a helyeset. Szerintem.<br />
<br />
Az ausztrál rendszerről valóban olvastam, hogy más.<br />
<br />
A posztíró "Ortodoxia rulez" megjegyzése nem tudom mennyire ironikus, de ha valóban az, akkor a posztírónak nem érdemes rangsorokat nézegetnie, mert az már önmagában ortodox. :) Amúgy azt hiszem, ha valaki valóban tudja mi a "nem ortodox" közgazdaságtan (de vajon hány ilyen ember van? hmm), akkor pontosan tudni fogja, hol kell azt tanulni. Már eleve azért, mert ami nem ortodox, azt kevesebben művelik, és könnyen behatárolható ez a kör.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/11/solow_bernanke_konyverol/full_commentlist/1#c19529834
Válasz erre: Solow Bernanke könyvéről
2013-04-15T08:43:35+02:00
2013-04-15T08:43:35+02:00
aki valaki
http://blog.hu/user/464794
Fura, hogy ingyen elérhető volt Bernanke elődadásának anyaga a FED oldalán, aztán csináltak belőle egy könyvet most meg lehet megvenni.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/11/solow_bernanke_konyverol/full_commentlist/1#c19524753
Válasz erre: Solow Bernanke könyvéről
2013-04-14T12:33:31+02:00
2013-04-14T12:33:31+02:00
Jani haverja
http://blog.hu/user/191569
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/04/11/solow_bernanke_konyverol?fullcommentlist=1#c19507493" class="reply_nick_35513" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19507493 );">@Vidéki</a>: Ezért kellene Magyarországon az összes pártot elzavarni DOLGOZNI, olyan munkára ahol valami hasznosat is tudnának produkálni a Fidesszel, meg a KDNP-vel az élen.<br />
<br />
Aztán talán jöhetnének egyszer olyan pártok is, ahol legalább néhányan értenek is valamit a politikához, meg a gazdasághoz.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/11/solow_bernanke_konyverol/full_commentlist/1#c19507493
Válasz erre: Solow Bernanke könyvéről
2013-04-11T15:46:35+02:00
2013-04-11T15:46:35+02:00
Vidéki
http://blog.hu/user/35513
"Sok jót mond a bankelnökről, sok rosszat a pénzügyi rendszerről."<br />
<br />
Tanulhatnának a cigányzenésztől, aki szerint:<br />
<br />
„Ha nálunk a hegedűs rosszul játszik, nem hegedűt szokták lecserélni!”
https://eltecon.blog.hu/2013/04/02/legyunk_szerenyek_312/full_commentlist/1#c19500161
Válasz erre: Legyünk szerények!
2013-04-10T15:50:12+02:00
2013-04-10T15:50:12+02:00
Jani haverja
http://blog.hu/user/191569
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/04/02/legyunk_szerenyek_312?fullcommentlist=1#c19459796" class="reply_nick_566585" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19459796 );">@Melampo</a>: Erre szokták a rosszmájúak mondani, hogy "Aki tudja, az csinálja. Aki nem tudja, az tanítja." D
https://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584/full_commentlist/1#c19477238
Válasz erre: Kamat
2013-04-07T20:25:06+02:00
2013-04-07T20:25:06+02:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584?fullcommentlist=1#c19476941" class="reply_nick_338989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19476941 );">@Luzitán</a>: <br />
Látom, félre lettem értve.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584/full_commentlist/1#c19476941
Válasz erre: Kamat
2013-04-07T19:44:45+02:00
2013-04-07T19:44:45+02:00
Luzitán
http://blog.hu/user/338989
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584?fullcommentlist=1#c19475036" class="reply_nick_720099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19475036 );">@bankvezér</a>: Nem tudom eldönteni, hogy viccelsz-e vagy komolyan beszélsz. Ha az utóbbi, akkor hunyd be a szemedet és képzeld el a gazdag országokat pénzügyi közvetítés nélkül. Mindjárt a kőkorszakban, de legalábbis a szocializmusban találod magadat. De a legjobbat akkor tennéd magadnak, ha a képzetlenségedet eláruló kijelentések helyett beiratkoznál egy bevezető közgazdaságtan kurzusra.
https://eltecon.blog.hu/2013/04/04/kamat_584/full_commentlist/1#c19475036
Válasz erre: Kamat
2013-04-07T14:59:15+02:00
2013-04-07T14:59:15+02:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
"...ezért a jó meg a rossz mindenekelőtt attól függ, hogy mi éppen hol állunk."<br />
<br />
De hát ez természetes, mert a pénzügyi szféra nem állít elő többlet értéket, csak a meglévőt osztja el újra. Ami azzal jár, hogy ha valaki jól jár, akkor az valakinek a kárára történik.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/28/helyzetjelentes_a_kozgazdaszok_munkapiacarol/full_commentlist/1#c19467432
Válasz erre: Helyzetjelentés a közgazdászok munkapiacáról
2013-04-06T10:11:26+02:00
2013-04-06T10:11:26+02:00
horvathar
http://blog.hu/user/52157
még ide: http://www.economist.com/node/17723223?fb_action_ids=10151435608874125&fb_action_types=og.likes&fb_ref=scn%2Ffb_ec%2Fthe_disposable_academic&fb_source=other_multiline&action_object_map={%2210151435608874125%22%3A482150993117}&action_type_map={%2210151435608874125%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map={%2210151435608874125%22%3A%22scn\%2Ffb_ec\%2Fthe_disposable_academic%22}
https://eltecon.blog.hu/2013/04/02/legyunk_szerenyek_312/full_commentlist/1#c19459796
Válasz erre: Legyünk szerények!
2013-04-05T08:54:49+02:00
2013-04-05T08:54:49+02:00
Melampo
http://blog.hu/user/566585
"A közgazdász olyan ember, aki az úgy-ahogy, többé-kevésbé sikeresen tevékenykedő tömegeknek elmagyarázza miért nem eredményesek most és mit, hogyan kellene tenniük a jövőben, hogy gazdagok és sikeresek legyenek. Ő maga azonban érdekes módon erre nem vállalkozik, szegény marad és soha nem próbálja ki a saját ötleteit. Ez engem mindig elgondolkodtat."
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19408483
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-29T20:29:33+01:00
2013-03-29T20:29:33+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19388449" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19388449 );">@pandava</a>: <br />
"Nem kellene nekik szólnod, hogy egy szélhámost ültettek vezetői székbe?:) "<br />
<br />
Nagyon jól tudják. Azért is támogatták, hogy annak idején ő üljön az MNB elnöki székébe.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19408471
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-29T20:27:31+01:00
2013-03-29T20:27:31+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19388449" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19388449 );">@pandava</a>: <br />
Nem irigyled????<br />
Benne élsz... Illetve, nincs büntetés és ezért gátlástalanul hazudnak. Szerintem ez még sokkal rosszabb. :((
https://eltecon.blog.hu/2013/03/28/helyzetjelentes_a_kozgazdaszok_munkapiacarol/full_commentlist/1#c19397693
Válasz erre: Helyzetjelentés a közgazdászok munkapiacáról
2013-03-29T05:30:14+01:00
2013-03-29T05:30:14+01:00
aki valaki
http://blog.hu/user/464794
Ez a jelenetés az akadémiai munkalehetőségekre összpontosít. Van hasonló helyzetjelentés, hogy milyen fizetések/lehetőségek vannak a privátszektorban a közgazdászoknak?
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19388449
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-27T20:24:22+01:00
2013-03-27T20:24:22+01:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19387656" class="reply_nick_720099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19387656 );">@bankvezér</a>: nem irigylem a világodat, ahol az emberek csak azért nem hazudnak, mert félnek a büntetéstől.<br />
<br />
Simort kinevezték az Európai Fejlesztési Bank alelnökévé. Nem kellene nekik szólnod, hogy egy szélhámost ültettek vezetői székbe?:)
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19387656
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-27T18:36:19+01:00
2013-03-27T18:36:19+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19380355" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19380355 );">@pandava</a>: <br />
Aki Matolcsy előtt hazudozott, az most nincs megbüntetve. Ugyan mi tartaná ezek után vissza Matolcsyt, hiszen nem kell a büntetéstől tartania. <br />
Ilyen egy következmények nélküli ország. :(((
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19380355
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-26T23:15:26+01:00
2013-03-26T23:15:26+01:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19371140" class="reply_nick_720099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19371140 );">@bankvezér</a>: aha, akkor minden ok:)
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19371140
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-25T23:02:13+01:00
2013-03-25T23:02:13+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19369703" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19369703 );">@pandava</a>: <br />
Matolcsy folyamatosan hazudik. <br />
Annyi hozható fel mentségére, hogy nem ő kezdte a hazudozást.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19369703
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-25T20:20:50+01:00
2013-03-25T20:20:50+01:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19345248" class="reply_nick_720099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19345248 );">@bankvezér</a>: saját szavát se nézi sokba. Vagy csak rossz az értelmezés?<br />
<br />
"Üres lózungnak bizonyult Matolcsy György bizottsági meghallgatáskor tett kijelentése a nyitott jegybankról. Jegybankelnöksége óta gyakorlatilag egyetlen olyan lépést sem tett, ami a transzparencia irányába hatott volna, ellenkező irányú lépése viszont már számos volt. Megtiltotta az olyan jegybanki rendezvényeket, melyek szakmai és gazdaságpolitikai vélemények kifejtésére lett volna alkalmas (köztük egy igen rangos nemzetközi konferenciát is letiltott), a két jegybank-alelnök pozíciójának kiüresedéséről a közlöny mellékletében értesülhetett a közönség. Máig nem tudjuk (bár sejthetjük), hogy a jegybank inflációs jelentései utáni hagyományos MNB Klub lesz e a héten, vagy sem. Ezeket egyébként a Portfolio.hu is megkérdezte a kommunikációs osztálytól, de nem kapott választ. Információink szerint a jegybanki intézmény belül sem lett nyitottabb, sőt, kifejezetten formálisabb, merevebb információáramlás van - már ha van, mert a belső információhiány is nagy.<br />
<br />
A havi rendszerességgel ülésező ismertebb központi bankok közül csak a Bank of England nem tart sajtótájékoztatót. Régiós társaink (csehek, lengyelek, románok) az eddigi hazai gyakorlatot követve tartanak sajtótájékoztatókat. Persze ettől még a sajtótájékoztató megszüntetése nem katasztrófa, csak éppen nem felel meg az előzetesen kommunikált törekvéssel, illetve általában igaz, hogy a magyarhoz hasonló monetáris politikai rendszert működtető jegybankok törekednek az aktív kommunikációra.<br />
<br />
Matolcsy György egy hónapja jegybankelnök, de még (egyetlen apró, érdektelen kivételtől eltekintve) nem szólalt meg a nyilvánosság előtt. Úgy tűnik, holnap sem fog."<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.portfolio.hu/gazdasag/matolcsy_nem_tart_sajtotajekoztatot_a_kamatdontesek_utan.181670.html">www.portfolio.hu/gazdasag/matolcsy_nem_tart_sajtotajekoztatot_a_kamatdontesek_utan.181670.html</a>
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19345248
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-22T14:43:16+01:00
2013-03-22T14:43:16+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19307983" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19307983 );">@pandava</a>: <br />
Az MNB-ban most kivégzések folynak. Matolcsy nem kegyelmez...
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19307983
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-19T12:07:20+01:00
2013-03-19T12:07:20+01:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
Új, sajnálatos fejlemény a szakmai munka kapcsán: <br />
<br />
"Összességében ez a pályázati felhívás azt sugallja, hogy a jegybank új vezetésének elképzelése sincs arról, milyen jellegű szakmai munka folyt az MNB-ben az elmúlt években. Vagy ha mégis, akkor szeretné, ha ezeket az eredményeket ignorálva új megállapításokat tenne az a szakmai stáb, amely éppen korábbi munkájával alapozta meg a monetáris politikát. Különösen elszomorító, hogy a témák egy részének egyetlen hasznosulási lehetősége a politikai kommunikáció szintjén képzelhető el, amiben ezek szerint a jegybank hivatkozási alapnak szánja a stáb szakmai munkáját, ami eddig látványosan elkülönült a politikai, de még a direkt döntéshozatali szinttől is. "<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.portfolio.hu/gazdasag/kulonos_palyazati_kiiras_az_mnb-ben.181320.html">www.portfolio.hu/gazdasag/kulonos_palyazati_kiiras_az_mnb-ben.181320.html</a>
https://eltecon.blog.hu/2013/03/14/melyik_ph_d_programba_menjunk/full_commentlist/1#c19305871
Válasz erre: Melyik Ph.D programba menjünk?
2013-03-19T03:56:37+01:00
2013-03-19T03:56:37+01:00
aki valaki
http://blog.hu/user/464794
Mert nagyon objektívnak tűnik ez a weboldal. Komolyra fordítva a szót az egyetemi rangsorok igazán nem mondanak túl sokat. Természetesen egy Harvardon sokkal több zseniális kutató lesz, mert sokan oda akarnak menni, de nem mond igazán semmit az ottani oktatásról.<br />
<br />
Hans Roslingnak van egy nagyon jó példája, egy interjúból amit pont ezen a blogon találtam ahol mesél arról, hogy mikor elment egy noname bangladeshi egyetemre, hogy rácsodálkozott azon, hogy sokkal többet tudtak mint ő.<br />
<br />
Ezenkívül nem lehet összehasonlítani a porosz rendszerre épített oktatást, mely nagyobb figyelmet fektet arra, hogy megtanítson gondolkodni, a szisztematikus gondolkodásra és "értelmiségire" neveljen, míg az anglo-amerikai rendszer a specializációra épít. Mindkettőnek van előnye és hátránya is, de problémás lesz az összehasonlítás.<br />
<br />
És ha már ilyen hosszan írtam ide, akkor leírom tapasztalataimat az anglo-amerikai rendszerről mert éppen Sydneyben csinálok egy mestert. Modernebb a tananyag és több élkutató tanít és az egyetemnek sokkal több forrása van (a könyvtár baromi jó, minden folyóíratra előfizetés, stb.), de ugyanakkora az aránya a ténylegesen 'szar' minőségi óráknak, mint mondjuk a bme-gtk-n és a bme-n találtam közeget, akikkel lehetett beszélgetni és gondolkodtak.<br />
<br />
Míg csoporttársaimmal még értelmes beszélgetésben nem igazán vettem részt, a mikro vizsgában még egy senior economics phd-s sem értette meg, hogy kink lesz a függvényben ha van benne abszolútjel, viszont mindent bemagolnak, mert az átlag alapján kapnak állást. Az egyetem célja egy minőségi jelző adása, hogy a legjobb x százalékban voltál a csoportodban, de hogy tudsz-e gondolkodni leszarjuk.<br />
<br />
University of Sydney vagy UNSW nem egy Harvard vagy MIT, de ott van top 100-ban inkább az 50-hez közelítve és jó drágák is ehhez képest miközben minőségileg nem hiszem, hogy jobb lenne az eltecon-nál vagy a ceu-nál és csak marginálisan jobb egy bme-gtk-nál.<br />
<br />
Arról nem is beszélve, hogy az elhelyezkedés a neves egyetemen szerzett diplomával nem mond semmit mivel nagyon szegregált szocio-ökonometrie szempontból az ott tanulók aránya. Nagyon kevés szegényebb családból származóval lehet találkozni és aki mégis megpróbálja sokat kell küzdenie. Sok phd jelöltet ismerek akik akár már az mta-n is kutatnak akik egy anglo-amerikai rendszerben az egyetem közelében sem kerültek volna.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/09/makrookonomia_248/full_commentlist/1#c19281157
Válasz erre: Makroökonómia
2013-03-16T15:00:23+01:00
2013-03-16T15:00:23+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
Egy kis olvasnivaló azok számára, akik semmiből sem tanulnak!<br />
<br />
"The publishing industry, at least, has been bullish on Keynes in the past few years. Robert Skidelsky, the author of a monumental three-volume Keynes biography, responded to the financial crisis with a new primer titled “Keynes: The Return of the Master.” Another eminent English historian, Peter Clarke, followed up with “Keynes: The Rise, Fall and Return of the 20th Century’s Most Influential Economist,” while new collections on Keynes and Keynesianism have appeared from Cambridge University and M.I.T. This fall, there is “Capitalist Revolutionary: John Maynard Keynes,” by Roger E. Backhouse, an economic historian at the University of Birmingham, and Bradley W. Bateman, an economist at Denison University; “Keynes Hayek: The Clash That Defined Modern Economics,” by the British journalist Nicholas Wapshott; and “Grand Pursuit,” a history of economics by Sylvia Nasar, the author of “A Beautiful Mind,” which devotes many pages to Keynes and his contemporaries."
https://eltecon.blog.hu/2013/02/21/nyelv_es_takarekossag/full_commentlist/1#c19236379
Válasz erre: Nyelv és takarékosság
2013-03-11T19:27:53+01:00
2013-03-11T19:27:53+01:00
alfabela2
http://blog.hu/user/569902
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/02/21/nyelv_es_takarekossag?fullcommentlist=1#c19208034" class="reply_nick_569902" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19208034 );">@alfabela2</a>: <br />
Az időszemléleten kívül a birtoklás, tulajdonlás kifejezése vajon összefüggésben állhat-e a kapitalista játékszabályok (magántulajdon, stb.) elfogadottságával?<br />
<br />
Arra gondolok, hogy a németben és az angolban (sajnos mást nem tudok említeni) a birtoklást nagyon erőteljesen, saját igével fejezik ki: "én birtoklok egy házat", míg a magyarban ehhez képest csak egy elég gyengécskének ható "nekem van egy házam" kifejezés van.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19233501
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-11T13:16:02+01:00
2013-03-11T13:16:02+01:00
Kardos Zoli
http://blog.hu/user/786455
megjelent közben egy magyar összefoglaló is a cikkről, de ott egy hozzászólás sincs...<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.figyelo.hu/cikkek/385723_a_kamatemeles_reme_fenyegeti_amerikat">www.figyelo.hu/cikkek/385723_a_kamatemeles_reme_fenyegeti_amerikat</a>
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19229439
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T20:47:55+01:00
2013-03-10T20:47:55+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19227713" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19227713 );">@makro67</a>: <br />
<br />
És örülök a lelkes amatőr kisoskolás szerepnek (amit minden bizonnyal a fenti hozzászólásom csak megerősít). Tanulni szép dolog. A tudás, és az értés pedig képlékeny fogalom.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19229181
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T20:07:38+01:00
2013-03-10T20:07:38+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19227713" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19227713 );">@makro67</a>: <br />
<br />
Akár még igaza is lehet (de még mindig személyeskedik -- őszintén, minek?).<br />
<br />
Eggyel több ok a válaszadásra és útmutatásra, hiszen mivé lesz a világ, ha a tudományt épp azoknak a kisoskolásoknak nem adják át, akik kérdeznek felőle.<br />
<br />
A véleményem pedig íme: A makroökonómia véleményem szerint mai formájában jól specifikált kérdések numerikus megválaszolására alkalmas csak. Mivel számomra ez nem gondolkodási keretrendszer ezért minden nagyobb lélegzetű, világmegváltó, "mi lenne a helyes" című kérdésben adott választ túlságosan szubjektívnek gondolok, így nyugodt lélekkel nem tudok hinni benne, így nem is kísérletezem vele, nem hirdetek igét.<br />
<br />
Ellenben tudást szomjazó kisoskolásként meghallgatom azt, aki tud hinni abban, amit mond. Bármilyen "irányzatban" is hisz.<br />
<br />
Nem hiszem, hogy ez a tudomány a mai formájában jó. (Éppen azért, mert gondolkodási keretrendszerként nem találtunk megnyugtatót még. Hovatovább, ha valaki az Economistot olvassa, máig IS-LM görbéket toligál a fejében első sorban.) Viszont azt látom, hogy a tudomány az alapjaitól egyre inkább "de-mainstreamesebbedik", amit fontosnak tartok. <br />
<br />
Mindez véleményem szerint részben a mérési, kísérleti módszereink csiszolódásának és a számítási kapacitások intenzív növekedésének köszönhető. Ennek megfelelően egyáltalán nem gondolom azt, hogy az ön által "bukottnak" titulált közgazdászok ne lennének fontosak, mert hozzájárultak a tudomány intenzív fejlődéséhez akkor, amikor nem volt olyan egyszerű komplex adatokat szerezni és feldolgozni, és akkor amikor talán reménykedett a közgazdász-társadalom abban, hogy az ÁE valóban hasznos (lesz/lehet).<br />
<br />
Azt meg döntse el a tudomány maga, mikor érzi úgy, hogy nincs szüksége rájuk.<br />
<br />
A válságról még mindig nem mondtam véleményt. De nem is fogok, mert ez a kompetenciámat (az eddigi véleményem első bekezdésének megfelelően) meghaladná. Majd én rágódok magamban a kérdéseken.<br />
<br />
És remélem, hogy igazán konstruktív meglátásokkal gyarapodhatok a jövőben az ön hozzászólásain keresztül.<br />
<br />
Legyen jobbá a világ!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19227713
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T16:41:37+01:00
2013-03-10T16:41:37+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19227199" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19227199 );">@Neruo</a>: <br />
<br />
"Máris söpröm magam a tudomány asztaláról mint intellektuális zsákutcát."<br />
<br />
Ugye csak viccel? Mert, ha Ön, Neruo fiam, a tudomány asztalán van, akkor bizony még annál is lejjebb vagyunk, mint azt sokan gondolják!<br />
<br />
Zárójelbe téve és további kommunikációt részemről lezárva:<br />
<br />
Mellesleg úgy véltem, hogy lelkes amatőr (mivel a jelenlegi gondokkal kapcsolatosan bárminemű véleményt képtelen volt kiizzadni magából), azért kérdezősködik, mint egy tudást szomjazó kisoskolás!<br />
<br />
Nahát! Hogy mivé lesz a világ!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19227199
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T15:34:48+01:00
2013-03-10T15:34:48+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19226952" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19226952 );">@makro67</a>:<br />
<br />
Máris söpröm magam a tudomány asztaláról mint intellektuális zsákutcát.<br />
<br />
(És közben halkan megjegyzem, hogy válaszokat még mindig nem hallhattunk öntől, csak gyakran személyeskedő, harsány, és nem ritkán arrogáns kritikát. A kritikának (szigorúan az egyéb jelzők nélkül) igenis helye van. Konstruktív javaslatoknak pedig még inkább. Ebből tanul az Elteconos tanuló.)
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19226952
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T14:54:45+01:00
2013-03-10T14:54:45+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
"Kíváncsian várom válaszát abban a kérdésben, amit ön gondol a legfontosabbnak."<br />
<br />
Ó kedves barátom, azt meghiszem!<br />
<br />
Ön viszont már ki tudja hány hozzászólást írt, s egyetlen olyan gondolata sem volt, ami engem kíváncsivá tenne.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19226336
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T13:16:58+01:00
2013-03-10T13:16:58+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19224622" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19224622 );">@makro67</a>: <br />
<br />
Felőlem mellesleg társaloghatunk axióma-definíció-állítás-bizonyítás struktúrában, higgye el, nem áll tőlem távol.<br />
<br />
Sőt, talán jobb is lenne, akkor nem lenne tere a személyeskedésnek és kicsinyeskedésnek.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19226311
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T13:12:13+01:00
2013-03-10T13:12:13+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19224622" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19224622 );">@makro67</a>: <br />
<br />
Ön mellébeszél (mint általában), és olyan állítást ad a számba, amit én nem mondtam.<br />
<br />
Ön szerint: Engem az izgat leginkább, mit gondol az inflációs várakozásokról.<br />
<br />
Szerintem: Engem nem ez izgat leginkább.<br />
<br />
A kérdést megismétlem: Ön milyen gondolkodási keretrendszert (a.k.a. makroökonómiai modellt) tart kielégítőnek?<br />
<br />
Kíváncsian várom válaszát abban a kérdésben, amit ön gondol a legfontosabbnak.<br />
<br />
(Ami, mint most már tudjuk, nem az inflációs várakozások, habár ezekről azt gondolja, amit az amerikai makro könyvek többsége a modern Phillips görbével kapcsolatosan.)
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19224622
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-10T08:26:56+01:00
2013-03-10T08:26:56+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
"még mindig nem vált világossá .... hogy az inflációs várakozásokról ugyanazt gondolja mint amit az amerikai makro könyvek tanítanak. "<br />
<br />
Hát ön zseniális, hús-vér megtestesítője a dark age - economicsnek! Mutogatni kellene, hogy mivé lehet a világ, s hogyan mívelnek ma túl sokan - de messze nem mindenki - egy jobb sorsra érdemes tudományt!<br />
<br />
Ugyanis<br />
<br />
Kérem szépen! Itt vagyunk az évszázad recessziójában (The Great Recession), zéró kamatlábak világában, az "elveszett évtized" kellős közepén, - miközben "the State of Macro is Good" Ben Bernanke 2006 - szenvedés és kilátástalanság amerre csak fordulunk, az EU GDP még a válság 4. évében (!!!) is zuhan, a munkanélküliség történelmi csúcson, erre Ön, barátom, mit tesz, mi iránt érdeklődik, mi van a fejében, mi izgatja leginkább?<br />
<br />
Figyeljenek!<br />
<br />
Az inflációs várakozások!<br />
<br />
Hogy ki mit gondol erről! (Mellesleg ez ügyben is lehetne írni, mekkorát bukott itt jó néhány nagynevű monetáris közgazdász, ám nem teszem, majd szépen utánanéz.)<br />
<br />
Olyan ön, mint az az orvos, aki a balesetben nyílt törést szenvedett betegnek az ellátása helyett, elkezd érvelni az egészséges táplálkozás előnyeiről! <br />
<br />
(Nyilván nincs az intellektuális repertoárban elegendő töltet máshoz.)<br />
<br />
És ebben - és csakis ebben a kérdésben - akár közös nevezőre állhatunk: ez bizony szánalmas!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19223860
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T23:01:26+01:00
2013-03-09T23:01:26+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19223529" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19223529 );">@makro67</a>: (ez lemaradt)<br />
<br />
és megtisztelő lenne az Ön gondolkodásmódját megismerni, hogy egyáltalán tudjak (tudjunk) érvelni konstruktívan ellene, vagy egyetérteni vele. De tényleg. (És akkor én is elárulom, mit hiszek és kinek hiszek.) ;)
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19223849
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T22:58:34+01:00
2013-03-09T22:58:34+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19223529" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19223529 );">@makro67</a>: <br />
<br />
Az pedig, hogy Ön milyen gondolkodási keretrendszert (a.k.a. makroökonómiai modellt) tart kielégítőnek, még mindig nem vált világossá azon felül, hogy egészen biztosan nem olyat, ami Barrotól, Cochraine-től, Famától, Rogofftól vagy Lucastól származik, továbbá, hogy az inflációs várakozásokról ugyanazt gondolja mint amit az amerikai makro könyvek tanítanak.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19223797
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T22:47:16+01:00
2013-03-09T22:47:16+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19223529" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19223529 );">@makro67</a>: <br />
<br />
Épp erre a válaszra számítottam. (Bár az utolsó két kérdésre adottra kíváncsibb lettem volna.)<br />
<br />
Sőt, azt még inkább szerettem volna, ha ön megkérdezi: "Ön szerint a makróban miért nem történt jelentős részben az, ami Ptoleimaiosz és a Kopernikusz--Galilei páros esetén a csillagászattal?"<br />
<br />
Amire én megkérdeztem volna, csak a pontosítás kedvéért, hogy mit tekintsünk geocentrikus és heliocentrikus világképnek a makróban.<br />
<br />
És akkor a közös nevezőre kerülve érvelhettünk volna pro és kontra, konkrét példákat hozva.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19223529
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T22:04:17+01:00
2013-03-09T22:04:17+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19222922" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19222922 );">@Neruo</a>: <br />
<br />
"Eddig arról volt szó, hogy nem szabad tőlük olvasnom, mert ők az intellektuális zsákutca és intellektuális fertő.<br />
<br />
Most akkor mégis? "<br />
<br />
Ne haragudjon, én nem fogok fordítani magyarról magyarra, ehhez keressen valaki mást!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19222922
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T20:44:43+01:00
2013-03-09T20:44:43+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19222349" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19222349 );">@makro67</a>: <br />
<br />
Szerintem meg a makróban nem történt jelentős részben ez.<br />
<br />
Eddig arról volt szó, hogy nem szabad tőlük olvasnom, mert ők az intellektuális zsákutca és intellektuális fertő.<br />
<br />
Most akkor mégis? Csak nem talán azért, mert az ő munkásságuk is jelentős mértékben hozzájárult ahhoz hogy kialakítsunk egy helyesebb képet? És ezáltal direkt módon hozzájárultak a Tobin idézet kiteljesedéséhez... :)<br />
<br />
Az "értés" fogalma számomra nem egyértelmű. (És amúgy máig nyitott vagyok a definíciókra.)<br />
<br />
Ha holnap az ön által képviselt közgazdasági nézet vall kudarcot, akkor megkövezhetjük? Mennyiben mer fogadni, hogy öné (vagy Krugmané?) a végső igazság?
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19222356
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T19:09:46+01:00
2013-03-09T19:09:46+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19220788" class="reply_nick_785656" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19220788 );">@ofen001</a>: <br />
<br />
Jaj, Istenem, mit vétettem?
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19222349
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T19:08:47+01:00
2013-03-09T19:08:47+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19220722" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19220722 );">@Neruo</a>: <br />
<br />
Gondolja, példának okáért, hogy Kopernikusz és Galilei után Ptolemaiosz felé kellett volna venni az irányt a csillagászatban? Mert bizony a makroban jelentős részben ezt történt.<br />
<br />
Szerintem nem.<br />
<br />
Olvasson bizonyíték gyanánt vélekedést a jelenlegi helyzetben Barrotól, Famatól, Cochrainetől, de akár Kenneth Rogofftól is. <br />
<br />
Iszonyat. Az ötvenes évek bármelyik amerikai Ph.D hallgatója jobban értené a jelenlegi helyzetet, mint a fentiek - és nem akárkik - bármelyike.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19221794
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T17:23:01+01:00
2013-03-09T17:23:01+01:00
codorra
http://blog.hu/user/270449
"a hármas tagolás értelmét vesztette"<br />
Nofene.. Ki gondolta volna...<br />
<br />
" a munkajövedelmek korábban stabilnak mutatkozó részaránya csökkent – az informatikai és telekommunikációs szolgáltatásokban felhalmozódó tőke javára"<br />
hmm... talán indulunk egy új "egyensúly" felé, aztán ismét Káldornak lesz igaza.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19220795
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T13:57:46+01:00
2013-03-09T13:57:46+01:00
ofen001 (törölt)
http://blog.hu/user/785656
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19220553" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19220553 );">@makro67</a>: <br />
<br />
A "Dark Age Economics" vmikor 1914-ben indult...
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19220788
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T13:56:43+01:00
2013-03-09T13:56:43+01:00
ofen001 (törölt)
http://blog.hu/user/785656
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19220553" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19220553 );">@makro67</a>: <br />
<br />
"hiszen gyakorlatilag abban a ritka helyzetben vagyunk, hogy előálltak a laboratóriumi körülmények "<br />
<br />
a világgazdaság nem laboratórium, hanem rendkívül komplex gazdasági, társadalmi, környezeti rendszer több mint 7 milliárd szereplővel...
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19220776
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T13:54:56+01:00
2013-03-09T13:54:56+01:00
ofen001 (törölt)
http://blog.hu/user/785656
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19211590" class="reply_nick_335343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19211590 );">@greybull</a>: <br />
<br />
a statisztika "mindössze" gazdaságtörténeti információkat nyújt
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19220722
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T13:45:36+01:00
2013-03-09T13:45:36+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19220553" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19220553 );">@makro67</a>:<br />
<br />
"meg aztán manifesztálódna az, (...) hogy, az elmúlt 20 év maintstreamje jó részt nem más, mint megtestesítője annak, amit Dark Age Economicsnak nevezünk!"<br />
<br />
Tegyük föl, hogy ez igaz. De akkor épp ezek az "intellektuális zsákutcák" nem voltak-e épp olyan fontosak a tudomány számára, mint akik elvileg a "helyeset" hangoztatták? Nem fontosak-e azok az emberek, akik hittek az elméleteikben, ezért mélységében értették azt kutatták, és elmentek a zsákutca végéig?<br />
<br />
Aztán vannak akik kiteszik a zsákutca elejére a T táblát, és be se mennek. De vannak, akik végigmennek a zsákutcán és azt kutatják, mitől zsákutca, esetleg valóban az-e, és nincs-e egy parányi alagút a végén? Ezek az emberek is ugyanolyan fontosak, rengeteget tesznek hozzá a tudomány megértéséhez.<br />
<br />
Miért kéne nyilvánosan megkövezni azokat az embereket, akik egy életen át keményen dolgoztak valamin, amiben hittek? És miért ne lehetne olvasni őket. Intelligens emberek, érvelésük, módszereik nem logikátlanok. A saját rendszerükben kiválóak.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19220553
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T13:18:15+01:00
2013-03-09T13:18:15+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19211590" class="reply_nick_335343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19211590 );">@greybull</a>: <br />
<br />
Ebben sok igazság van, bár a valóság azért jobb, pontosabban jobb lehetne.<br />
<br />
Itt van például ez a válság, ez a izé' a globális, immár 5. éve.<br />
<br />
Tökéletes alkalom lenne arra, - hiszen gyakorlatilag abban a ritka helyzetben vagyunk, hogy előálltak a laboratóriumi körülmények - t hogy teszteljük elméleteket. (Teszteljük is.)<br />
<br />
Kimondani, hogy ez a modell fabatkát sem ér, a másik meg a kialakult helyzet jobb megértését akadályozza, mert az ellenkezőjét prognosztizálja annak, mit nap mint nap látunk!<br />
<br />
DE<br />
<br />
Nem, ez történik! Azért nem, mert ez esetben kiderülne, hogy jó néhány emberke (közte néhány Nobel - díjas) élete szakmai munkássága merő tévút, vakvágány.<br />
<br />
No, meg aztán manifesztálódna az, - hogy tudóskodhassak egy keveset -hogy, az elmúlt 20 év maintstreamje jó részt nem más, mint megtestesítője annak, amit Dark Age Economicsnak nevezünk!<br />
<br />
Skizofrén egy helyzet a józánságuktól meg nem fosztott néhányaknak. És szomorú is. <br />
<br />
Ám a Cochraine-Lucas féle intellektuális zsákutcákat még sem söpri el a szakma.<br />
<br />
Hogy miért?<br />
<br />
Mert túl sok a személyes ellenérdek, s ki nem mondott, be nem vallott kudarc, amit a válság felszínre hozott. <br />
<br />
Így mit csinálnak? Bukott emberek, bukott elméleteikkel istápolják egymást. <br />
<br />
Így lesz a keserű valóságból Cochranesedő-Elteconosodó torzszülött. Tessék jövő közgazdászai, fiatalok, egyétek.<br />
<br />
A józan kisebbségnek meg marad Tobin, ki ezt találta anno mondani: "a közgazdászokat az vezérli, hogy a jobb megértés révén az emberiség sorsa javítható."<br />
<br />
Hol vagyunk viszont ma már ettől?
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19220549
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T13:17:36+01:00
2013-03-09T13:17:36+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19211590" class="reply_nick_335343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19211590 );">@greybull</a>: <br />
<br />
"statisztika - a matematika fattyútudománya, vagy inkább ringyója -"<br />
<br />
Ezt még nem hallottam de vicces.<br />
<br />
De pontosan mitől is érdemel ki ilyen nem túl kedves jelzőket?
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19219525
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-09T10:49:06+01:00
2013-03-09T10:49:06+01:00
greybull
http://blog.hu/user/335343
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19217276" class="reply_nick_785656" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19217276 );">@ofen001</a>: nem baj, rajtunk kívül mást nem érdekelt a téma. Üdv.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19217276
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-08T21:34:34+01:00
2013-03-08T21:34:34+01:00
ofen001 (törölt)
http://blog.hu/user/785656
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19217250" class="reply_nick_785656" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19217250 );">@ofen001</a>: <br />
<br />
hát ezt egy kissé hanyagul gépeltem:)
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19217250
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-08T21:31:04+01:00
2013-03-08T21:31:04+01:00
ofen001 (törölt)
http://blog.hu/user/785656
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol?fullcommentlist=1#c19211590" class="reply_nick_335343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19211590 );">@greybull</a>: <br />
<br />
engem meg az efféle fickók nyűgöznek le<br />
<br />
Jesse Lauriston Livermore<br />
<a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Jesse_Lauriston_Livermore">en.wikipedia.org/wiki/Jesse_Lauriston_Livermore</a><br />
<br />
lehet, hogy nem volt "közgazdász", de hogy sokkal jobban értet náluk a piachoz és a gazdasághoz az szent!!!<br />
<br />
az 1929-es összeomlás után 100 millió ARANYdollárra taksálták a vagyonát (ez ma úgy 7 MILLIÁRD USD-t érne aranyparitáson számítva...<br />
<br />
kár, hogy később elbukta az egészet<br />
<br />
a visszaemlékezéseit még ma is sokkan olvassák:<br />
<br />
REMINISCENCES OF A STOCK OPERATOR <br />
CHAPTER I <br />
<a rel="nofollow" href="http://www.nowandfutures.com/large/Reminiscences_of_a_Stock_Operator_Jesse_Livermore.pdf">www.nowandfutures.com/large/Reminiscences_of_a_Stock_Operator_Jesse_Livermore.pdf</a>
https://eltecon.blog.hu/2013/03/07/uj_stilizalt_megfigyelesek_a_makrogazdasagrol/full_commentlist/1#c19211590
Válasz erre: Új stilizált tények a makrogazdaság hosszú távjáról
2013-03-08T09:22:00+01:00
2013-03-08T09:22:00+01:00
greybull
http://blog.hu/user/335343
Egyszerűen lenyűgöz, ahogy a közgazdászok mindenből bármilyen következtetést képesek levonni, mindezt a statisztika - a matematika fattyútudománya, vagy inkább ringyója - által alátámasztva. A legszebb az, hogy egy közgazdasági elméletet egy másik - ugyanolyan tetszetős - közgazdasági elmélet képes tökéletesen megcáfolni.<br />
Várom, hogy a topic-ra mikor érkezik annak pont az ellentéte.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19210469
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-08T01:19:21+01:00
2013-03-08T01:19:21+01:00
Jani haverja
http://blog.hu/user/191569
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19207368" class="reply_nick_35513" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19207368 );">@Vidéki</a>: Hülye vagy, megint beégtél.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19209635
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-07T22:23:50+01:00
2013-03-07T22:23:50+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
Nos, kedves barátom! Ön semmit sem ért.<br />
<br />
Ezt a bizonyítványt fenti hozzászólásával saját maga állítja ki önnön magáról. <br />
<br />
Jóval több időt pazaroltam önre, annál mint amennyit a felkészültsége alapján ön érdemel.<br />
<br />
És ez faktum.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19209395
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-07T21:52:30+01:00
2013-03-07T21:52:30+01:00
Friedman
http://blog.hu/user/412537
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19209217" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19209217 );">@makro67</a>: <br />
<br />
"Érti ezt ember? Tud még követni?"<br />
<br />
"S most pedig szépen csücsüljön le a fenekére, s gondolkodjon! Ha tud!"<br />
<br />
No, itt az a pont, amikor ezt a vitát már nincs értelme folytatni. Sajnálom, azt hittem ön egy értelmes ember, érdemes Önnel normális eszmecserét folytatni.<br />
<br />
Mert az nem baj, ha valamit nem tud, de hogy ezt úgy adja elő, mintha mindent tudna.<br />
<br />
"<br />
A fizikusok – intelligens emberek révén - ilyen hibát nem követnek el!"<br />
<br />
Értem, tehát a fizikusok mind, kivétel nélkül, értelmes emberek. A közgazdászok, gondolom ennek ellenkezői. Eltecon oktatókkal egyetemben?<br />
<br />
E megállapítás megtételéhez, itt egy újabb nap, amikor nem volt értelme, hogy felkelt.<br />
<br />
"A globális válsággal más világba csöppentünk, ahol más törvényszerűségek uralják a gazdaságot. "<br />
<br />
Pont ellenkezőjét gondolom erről. A törvényszerűségek pont ugyanazok. Ha egy hurrikán elsöpör egy várost, akkor nem dobják a kutatók az egész meterológiát a kukába, és nem is feltétlenül érdemes hozzá felelőst keresni.<br />
<br />
A görökökkel azért kár példálózni, mert még mindig sokkal jobban élnek, mint a régiónk országaiban. Miközben ők fenn akarták tartani a fenntarthatatlan életszínvonalukat (3000 eurós átlagnyugdíjjal), addig elvárták, hogy a többi ország erején felül segítsen rajta.<br />
<br />
Kellemes estét!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19209217
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-07T21:30:19+01:00
2013-03-07T21:30:19+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19204746" class="reply_nick_412537" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19204746 );">@Friedman</a>: <br />
<br />
Nos, kérem szépen, kedves Friedman, a helyzet úgy fest, hogy látom elolvasta mint fentebb hozzászólásként írtam, ám mégsem érti. <br />
<br />
De nem csak ez a gond, hanem a saját Newtonnal kapcsolatos példáját sem érti! S „aki valaki” nicknevű hozzászóló helyesen teszi az ön hamis példáját a helyére. Ezzel kapcsolatosan ugye, aki nem tud arabusul…<br />
<br />
Ugyanígy van a közgazdaságtanban is! Cochraine és Fama képtelen azt felfogni, hogy amit életük folyamán „általános elméletnek” (s nem keverendő most ez keynessel) gondoltak, tanítottak a fiataloknak, az nem az! <br />
<br />
A globális válsággal más világba csöppentünk, ahol más törvényszerűségek uralják a gazdaságot. A fizikára utalva ez azt jelenti , hogy newtoni mechanikát ne alkalmazzuk a fénysebesség közeli helyzetre, mert az ott nem érvényes.<br />
<br />
A fizikusok – intelligens emberek révén - ilyen hibát nem követnek el!<br />
<br />
Fama vagy Cochraine elkövet ilyet? Igen! (Eltecon oktatói dettó…)<br />
<br />
Fama pl. a közelmúltban a válsággal kapcsolatos tennivalókat illetően így fogalmazott: „Simple, balance the budget.” Helyes ez? Nem. Ha kétli, kérdezze meg a görögöket!<br />
<br />
Cochraine, vagy Barro a multiplikátorokkal kapcsolatosan így ír : „He (Barro) tries to estimate a value for the multiplier using data from a fully employed economy and then asserts that thist value vould hold when the economy is in severe recession.” (Az idézet Laurence Seidmantól van.)<br />
<br />
Ugyanezt a hibát követte el a komplett IMF , ám részükről volt januárban egy nagy „coming out” is, és természetesen mea culpa. (Lásd Blanchard – Leigh ez év januári tanulmánya.<br />
<br />
Érti ezt ember? Tud még követni?<br />
<br />
S végül, ön így fogalmaz: „Ön szerint nem helyes, más szerint pedig lehet, hogy igen. Ez a szép a közgazdaságtanban.”<br />
<br />
Én ezt meg mindezt így látom: az emberi sorsok és a válsággal együtt járó tragédiák és szenvedés nem játék.<br />
<br />
S most pedig szépen csücsüljön le a fenekére, s gondolkodjon! Ha tud!
https://eltecon.blog.hu/2013/02/21/nyelv_es_takarekossag/full_commentlist/1#c19208034
Válasz erre: Nyelv és takarékosság
2013-03-07T19:09:38+01:00
2013-03-07T19:09:38+01:00
alfabela2
http://blog.hu/user/569902
Nem nyelvészeti ügy, de talán ez is érdekes. Azok az országok, amelyek jövőorientáltabbak, ott nagyobb a gazdasági teljesítmény. A jövőorientáltságot pedig a google keresőfogalmak kiértékeléséből állapítják meg a szakértők.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://news.orf.at/stories/2165702/2165715/">news.orf.at/stories/2165702/2165715/</a><br />
Deutschland war 2012 das am stärksten an der Zukunft orientierte Land unter 45 Vergleichsstaaten. Das geht aus dem von britischen Forschern entwickelten Future Orientation Index hervor. Für die Wissenschaftler ist das nicht nur eine technische Spielerei: Sie fanden einen eindeutigen Zusammenhang zwischen Zukunftsgewandtheit und Wirtschaftsleistung.... Bei der Erhebung 2012 wurde also konkret verglichen, wie oft bei den Suchbegriffen 2013 und 2011 verwendet wurde. 45 Millionen Anfragen wurden dafür untersucht und dem Bruttoinlandsprodukt pro Kopf der Herkunftsländer gegenübergestellt.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19207368
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-07T16:48:24+01:00
2013-03-07T16:48:24+01:00
Vidéki
http://blog.hu/user/35513
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19206586" class="reply_nick_464794" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19206586 );">@aki valaki</a>: <br />
<br />
„ Hogyan kellett volna reagálnia?”<br />
<br />
Nem úgy, ahogyan Simor, nem a nyilvánosságnak szánt gondolatait felfedte az USA magyarországi nagykövete előtt!<br />
<br />
Milyen volt Simor a magyarországi devizahitelesekhez.? <br />
<br />
Lenézte a hülye magyarokat akik nem voltak elég acélosak ahhoz, hogy megvédjék magukat a szélhámosoktól.<br />
<br />
Az acélt meg kell edzeni!<br />
<br />
„A devizaadósok megsegítése ellen foglalt állást Simor András MNB-elnök az April Foley akkori amerikai nagykövettel folytatott 2008 végi beszélgetése során, ez derül ki abból a WikiLeaks által nyilvánosságra hozott táviratból, amit az Egyesült Államok magyarországi nagykövetségéről küldött Foley 2008. október 30-án.<br />
<br />
Simor a távirat szerint azt mondta, a devizahiteleseket nem lenne helyes megmenteni <br />
<br />
(az eredetiben: foreign currency debtors should not be saved), mert végre meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.<br />
<br />
Simor a nagykövettel folytatott magánbeszélgetésben azt is kijelentette, hogy <br />
<br />
nincs hatékony eszköz a devizahitelek visszafogására <br />
<br />
és a magyaroknak meg kell tanulniuk helyesen cselekedni, csak azért, mert az a helyes,<br />
<br />
nem pedig azért, mert rá vannak kényszerítve. (origo)<br />
<br />
Nevelni akarta a magyarokat, mint jó apa a hülye fiát.<br />
<br />
fn24 írja többek között: Megjelent: 2011.11.04. 11:20<br />
<br />
„Korlátozó szabályok<br />
A devizahitelezést korlátok közé szorították: első lépésben tavaly augusztustól megtiltották ezen esetben új jelzálogjog bejegyzését az ingatlanra.”<br />
<br />
Ha 2010 augusztusában ezt meg lehetett tenni, meg lehetett volna tenni korábban is egy felelős vezetésnek,<br />
<br />
amelyik nem saját kárukon akarja nevelni a „hülye magyarokat”.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19206805
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-07T15:23:00+01:00
2013-03-07T15:23:00+01:00
Friedman
http://blog.hu/user/412537
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19206677" class="reply_nick_464794" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19206677 );">@aki valaki</a>: Köszönöm. Nem is értek olyan mélyen a fizikához, csak érzékeltetni szerettem volna, hogy miért hibás megállapítás, ha bárki elismert munkáját ignorálja egy tudomány. Még akkor is, ha azóta már újabb eredmények születtek.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19206677
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-07T15:06:41+01:00
2013-03-07T15:06:41+01:00
aki valaki
http://blog.hu/user/464794
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19204746" class="reply_nick_412537" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19204746 );">@Friedman</a>: <br />
<br />
Helyesbítés! A newtowni fizika működik, az egy specifikus változata egy általánosabb elméletnek. Vagyis Newton elmélete nem hibás!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19206586
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-07T14:55:38+01:00
2013-03-07T14:55:38+01:00
aki valaki
http://blog.hu/user/464794
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19169096" class="reply_nick_35513" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19169096 );">@Vidéki</a>: <br />
<br />
1. Van erre bármiféle bizonyítékod, hogy a Simor-féle vezetés alatt lecserélték a gárda felét és ha igen akkor ez különbözik az előző 6 éves ciklusok változásaitól?<br />
<br />
2. Az előző ciklusokhoz képest Simorék voltak a legközelebb az infláció cél eléréséhez amihez egyébként egyik kormány se nyújtott túl sok segítséget.<br />
<br />
3. Az euró bevezetéséhez főleg politikai akarat kell, nem jegybanki. Lásd maastrichti kritériumok.<br />
<br />
4. Ahogy említetted a jegybank elsődleges célja az infláció kordában tartása aminek van pozitív hatása a gazdaságra. Az, hogy a kormányok milyen célokat használnak a gazdaság élénkítésére az ő dolguk, nem a független jegybanké.<br />
<br />
5. Az egyik neves lap Simort a legjobban teljesítő jegybankárok közé sorolta a válság alatt. Ekkora válságra senki sem készült.<br />
<br />
6. Hogyan kellett volna reagálnia? Ez nem az ő hatáskörük, annak ellenére többször figyelmeztettek a devizában való eladósodás veszélyeire. Senki sem hallgatott.<br />
<br />
7. Mint külföldön bejegyzett cég tulajdonos magas adókat fizet a befektetései után Magyarországon. Nézz utána a vagyonbevallásának!<br />
<br />
8. Nem okozott kár vele és utólag bele egyeztek a bankok is. A forint és ország megmentése a bedőléstől valamiért fontosabb volt. De, legközelebb mikor a piros lámpánál állsz és jön egy mentő és emiatt megszeged a KRESZ-t remélem kapsz egy elégséges büntetést.<br />
<br />
Nem szeretek fidesz bérencezni, de meg kell kérdeznem. Kapsz pénzt ezekért a hülye kérdésekért mert általában véve értelmesnek tűnsz és szoktál normálisabb kérdeseket/kommenteket is posztolni itt? Tudom, a pénz nagy úr...
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19204746
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-07T10:49:39+01:00
2013-03-07T10:49:39+01:00
Friedman
http://blog.hu/user/412537
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19190216" class="reply_nick_676816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19190216 );">@makro67</a>: Ha nem olvasnák, honnan ismernék meg a közgazdaságtan ezen oldalát? Ön is ismeri a következtetéseit, gondolom tehát olvasta. Ön szerint nem helyes, más szerint pedig lehet, hogy igen. Ez a szép a közgazdaságtanban.<br />
<br />
A fizikában már tudjuk, hogy Newton elmélete csak makroszinten működik, a quantum-mechanikában nem. Vagyis Newton elmélete "hibás", tehát fizikusoknak ne is tanítsák?<br />
<br />
Egy egyetemen minden aspektust meg kell ismerni, így tudja a fiatal nemzedék tovább fejleszteni a tudományágat.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19197419
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-06T10:37:48+01:00
2013-03-06T10:37:48+01:00
Quadrille Lobster
http://blog.hu/user/54571
És a fiskális politika is képes "túszul ejteni" a monetáris politikát. Vagyis egy ponton nem marad más választás, még a valuta stabilitása érdekében is, mint a jegybanki finanszírozás. <br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.voxeu.org/article/misplaced-concerns-about-central-bank-independence">www.voxeu.org/article/misplaced-concerns-about-central-bank-independence</a>
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19195270
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-05T21:58:05+01:00
2013-03-05T21:58:05+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19194982" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19194982 );">@pandava</a>: <br />
Egyébként jól vagy? <br />
Az ingatlan jelzáloggal biztosított "devizahiteleknél" még most is felszámítod a CDS hitelbiztosítást? :))
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19194982
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-05T21:14:40+01:00
2013-03-05T21:14:40+01:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
Kedves olvasók!<br />
<br />
Én úgy tudom demokráciában élünk, ahol a többség akarata szerint hoznak döntéseket. Ezért javaslom kezdjünk „Like”-gyűjtésbe, hogy az illetékeseket cselekvésre késztessük!<br />
<br />
Aki úgy gondolja, hogy le kíván mondani SpamVidékiPédia eltecon felületén megjelenő, ingyenesen évezhető vélemény-folyamáról, kérem válaszában küldjön 1 db like-ot!<br />
<br />
Aki úgy gondolja, hogy ismereteinek, közgazdasági tanulmányainak hiányosságai folytán jelenleg, és előreláthatólag a közeljövőben sem lesz képes felfogni a mindig jól értesült Bankvezérünk gazdaságpolitikai meglátásait és emiatt indokolatlannak tarja publikációinak eltecon felületén történő megjelenését, küldjön 2 db likot! <br />
<br />
Aki esetleg mindkét szolgáltatásról egyidejűleg lemondana, küldjön 3 db likot!<br />
<br />
:D<br />
<br />
Like-like-like!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19194807
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-05T20:45:50+01:00
2013-03-05T20:45:50+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19193703" class="reply_nick_754094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19193703 );">@gazdelemző</a>: <br />
Hát persze, hogy viccelődtem. De nem én kezdtem, csak reagáltam más viccelődésére. :)))
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19193703
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-05T17:47:54+01:00
2013-03-05T17:47:54+01:00
gazdelemző
http://blog.hu/user/754094
Ugye csak viccelődnek amikor a "FED megbuktatja Obamat" vagy az "oroszok bedöntik a dollárt" témával komolytalankodnak egyesek??<br />
Mert akkor szerintem meg Tapsi Hapsi day-tradelne.. ha nem enne annyi répát...
https://eltecon.blog.hu/2013/02/24/a_politikai_gazdasagtan_zsarnoksaga/full_commentlist/1#c19192786
Válasz erre: A politikai gazdaságtan zsarnoksága
2013-03-05T15:29:09+01:00
2013-03-05T15:29:09+01:00
aki valaki
http://blog.hu/user/464794
A Project Syndicate-n vannak baromi jó cikkek. Még pár hónapja ezen a blogon ismertem meg azóta rendszeres olvasójuk vagyok, szóval köszi nektek!<br />
<br />
Egyébént mióta emberek elkezdték használni a 'fideszes bérkommentelő' kifejezést kevesebben vannak vagy lehet fogy a pénzük, túl sokat költettek az ócsi házakra és az IMF-ellenes kampányra.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19192335
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-05T14:22:04+01:00
2013-03-05T14:22:04+01:00
xylon
http://blog.hu/user/725138
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok?fullcommentlist=1#c19191943" class="reply_nick_720099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19191943 );">@bankvezér</a>: remelem ez nem igaz...
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19191943
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-05T13:23:49+01:00
2013-03-05T13:23:49+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
Oroszország készíti elő a dollár "bedöntését" .<br />
A deviza-idióta Rogán Antal ( majdnem 50 milliós devizahitele volt!) kiment Moszkvába tárgyalni. Arról is tárgyalt, hogy a magyar devizatartalékban a dollárt esetleg elkezdik rubelre cserélni. <br />
:)))<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.portfolio.hu/gazdasag/rogan_moszkvaban_a_devizatartalek_ugyeben_is_targyalt_2.180621.html">www.portfolio.hu/gazdasag/rogan_moszkvaban_a_devizatartalek_ugyeben_is_targyalt_2.180621.html</a>
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19190522
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-05T09:45:09+01:00
2013-03-05T09:45:09+01:00
Vidéki
http://blog.hu/user/35513
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19189618" class="reply_nick_191569" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19189618 );">@Jani haverja</a>: <br />
<br />
Írod: "Tényleg nem lehet értelmesen hozzászólni a posztokhoz."<br />
<br />
De nem miattam, hanem sötét, üres agyad miatt, ami csak személyeskedésre képes.<br />
<br />
A személyeskedésen kívül eddig semmi mást nem tettél.<br />
<br />
Lehet, hogy ha a Grimm testvérek ma élnének, nem Hófehérkéről írnának, hanem Hósötétkéről és rólad mintáznák hősüket.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19190216
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-05T08:55:21+01:00
2013-03-05T08:55:21+01:00
makro67 (törölt)
http://blog.hu/user/676816
Te jó ég! Cochrane-t olvasni kötelező? <br />
<br />
Azt a Cochranet, aki újra felfedezte a Say törvény, aki az expanzív fiskális politika válságenyhítő szerepét tagadja, annak ellenére, hogy az IMF (Blanchardék) nem rég kimutatta, hogy a multiplikátorok brutálisan nagyok.<br />
<br />
Azt a Cochranet, aki Famaval együtt a piac mindenhatóságának (ők az ún. "freshwater közgazdászok az amerikai szaksajtóban) eszeveszett képviselői.<br />
<br />
Nos, kedveskéim, jobb sorsra érdemes ELTECON gazdaságpolitikai kurzus fiataljai. <br />
<br />
Cochraneről és csapatáról ma a világ talán legidézettebb közgazdásza P. Krugman így ír: <br />
<br />
"Szomorú történet. És még szomorúbb, hogy aligha fog változni valami: a freshwater makroökönómusok - értsd. Cochrane,és társai, megjegyzés tőlem - még inkább elszigeteltté válnak, s képviselői csodálkoznak, hogy a valós életben a politikusok és gazdaságpolitikusok közül senki nem figyel arra, amit mondanak."<br />
<br />
S ezt kötelező olvasni ma, az ELTECON fiataljainak? Pusztán azért, mert oktatóik képtelenek szembenézni azzal a ténnyel, hogy az életük jelentős részének szakmai munkássága - mint azt a jelenlegi globális válság bizonyítja - totális kudarc. Ám ezt tagadandó Cochranet olvastatnak.<br />
<br />
Szegény hallgatók! Vajh' mit vétettek?
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19189618
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-05T00:52:26+01:00
2013-03-05T00:52:26+01:00
Jani haverja
http://blog.hu/user/191569
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19184714" class="reply_nick_52157" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19184714 );">@horvathar</a>: Ne haragudj, de ezt a Vidéki, Agricola, Nyugdíjas tanár, és ki tudja milyen neveken előforduló bérkommentelőt tényleg itilthatnátok, bár modjuk nem sok értelme lenne, úgyis csinálna magának egy új nicket :(<br />
<br />
Tényleg nem lehet értelmesen hozzászólni a posztokhoz.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19189612
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-05T00:49:13+01:00
2013-03-05T00:49:13+01:00
Jani haverja
http://blog.hu/user/191569
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19186388" class="reply_nick_35513" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19186388 );">@Vidéki</a>: Mivan Vidéki beindult a kopipészt???<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=R%C3%B3na+P%C3%A9ter+hozz%C3%A1%C3%A9rt%C5%91+k%C3%B6zgazd%C3%A1sz%2C+aki+a+bankvil%C3%A1g+s%C5%B1r%C5%B1j%C3%A9ben+New+Yorkban+bankvez%C3%A9rk%C3%A9nt+is+bizony%C3%ADtotta+r%C3%A1termetts%C3%A9g%C3%A9t.&oq=R%C3%B3na+P%C3%A9ter+hozz%C3%A1%C3%A9rt%C5%91+k%C3%B6zgazd%C3%A1sz%2C+aki+a+bankvil%C3%A1g+s%C5%B1r%C5%B1j%C3%A9ben+New+Yorkban+bankvez%C3%A9rk%C3%A9nt+is+bizony%C3%ADtotta+r%C3%A1termetts%C3%A9g%C3%A9t.&gs_l=hp.12...3356.3356.0.5891.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.1...1c..5.psy-ab.E6DjQy3mndY&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=8226de4ca1a09828&biw=1276&bih=629">www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=R%C3%B3na+P%C3%A9ter+hozz%C3%A1%C3%A9rt%C5%91+k%C3%B6zgazd%C3%A1sz%2C+aki+a+bankvil%C3%A1g+s%C5%B1r%C5%B1j%C3%A9ben+New+Yorkban+bankvez%C3%A9rk%C3%A9nt+is+bizony%C3%ADtotta+r%C3%A1termetts%C3%A9g%C3%A9t.&oq=R%C3%B3na+P%C3%A9ter+hozz%C3%A1%C3%A9rt%C5%91+k%C3%B6zgazd%C3%A1sz%2C+aki+a+bankvil%C3%A1g+s%C5%B1r%C5%B1j%C3%A9ben+New+Yorkban+bankvez%C3%A9rk%C3%A9nt+is+bizony%C3%ADtotta+r%C3%A1termetts%C3%A9g%C3%A9t.&gs_l=hp.12...3356.3356.0.5891.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.1...1c..5.psy-ab.E6DjQy3mndY&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=8226de4ca1a09828&biw=1276&bih=629</a><br />
<br />
Ez volt az eleje, itt a folytatás:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=1.+%C3%89letek+sz%C3%A1zezrei+mentek+helyrehozhatatlanul+t%C3%B6nkre%2C++2.+a+fizet%C5%91k%C3%A9pes+kereslet+nagyon+hossz%C3%BA+id%C5%91re+megroppant%2C++3.+maga+a+bankrendszer+m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9sk%C3%A9ptelenn%C3%A9+v%C3%A1lt%2C++4.+kis-+%C3%A9s+k%C3%B6z%C3%A9pv%C3%A1llalatok+t%C3%ADzezrei+d%C5%91ltek+be%2C++5.+munkahelyek+sz%C3%A1zezrei+sz%C5%B1ntek+meg%2C+%C3%A9s++6.+a+Magyar+Nemzeti+Bank+elvesztette+a+monet%C3%A1ris+folyamatokra+gyakorolhat%C3%B3+hat%C3%A1s%C3%A1t++egy+hazug%2C+csal%C3%A1rd+%E2%80%9Eterm%C3%A9k%E2%80%9D+bevezet%C3%A9se+miatt.++7.+Mert+a+devizahitel+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+hitel%2C+hanem+egy+olyan+befektet%C3%A9s+a+%E2%80%9Ehitelfelvev%C5%91%E2%80%9D+r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l%2C+aminek+az+a+l%C3%A9nyege%2C&oq=1.+%C3%89letek+sz%C3%A1zezrei+mentek+helyrehozhatatlanul+t%C3%B6nkre%2C++2.+a+fizet%C5%91k%C3%A9pes+kereslet+nagyon+hossz%C3%BA+id%C5%91re+megroppant%2C++3.+maga+a+bankrendszer+m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9sk%C3%A9ptelenn%C3%A9+v%C3%A1lt%2C++4.+kis-+%C3%A9s+k%C3%B6z%C3%A9pv%C3%A1llalatok+t%C3%ADzezrei+d%C5%91ltek+be%2C++5.+munkahelyek+sz%C3%A1zezrei+sz%C5%B1ntek+meg%2C+%C3%A9s++6.+a+Magyar+Nemzeti+Bank+elvesztette+a+monet%C3%A1ris+folyamatokra+gyakorolhat%C3%B3+hat%C3%A1s%C3%A1t++egy+hazug%2C+csal%C3%A1rd+%E2%80%9Eterm%C3%A9k%E2%80%9D+bevezet%C3%A9se+miatt.++7.+Mert+a+devizahitel+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+hitel%2C+hanem+egy+olyan+befektet%C3%A9s+a+%E2%80%9Ehitelfelvev%C5%91%E2%80%9D+r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l%2C+aminek+az+a+l%C3%A9nyege%2C&gs_l=hp.12...4806.4806.0.7408.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.1...1c..5.psy-ab.AfBDdGl8jw0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=8226de4ca1a09828&biw=1276&bih=629">www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=1.+%C3%89letek+sz%C3%A1zezrei+mentek+helyrehozhatatlanul+t%C3%B6nkre%2C++2.+a+fizet%C5%91k%C3%A9pes+kereslet+nagyon+hossz%C3%BA+id%C5%91re+megroppant%2C++3.+maga+a+bankrendszer+m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9sk%C3%A9ptelenn%C3%A9+v%C3%A1lt%2C++4.+kis-+%C3%A9s+k%C3%B6z%C3%A9pv%C3%A1llalatok+t%C3%ADzezrei+d%C5%91ltek+be%2C++5.+munkahelyek+sz%C3%A1zezrei+sz%C5%B1ntek+meg%2C+%C3%A9s++6.+a+Magyar+Nemzeti+Bank+elvesztette+a+monet%C3%A1ris+folyamatokra+gyakorolhat%C3%B3+hat%C3%A1s%C3%A1t++egy+hazug%2C+csal%C3%A1rd+%E2%80%9Eterm%C3%A9k%E2%80%9D+bevezet%C3%A9se+miatt.++7.+Mert+a+devizahitel+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+hitel%2C+hanem+egy+olyan+befektet%C3%A9s+a+%E2%80%9Ehitelfelvev%C5%91%E2%80%9D+r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l%2C+aminek+az+a+l%C3%A9nyege%2C&oq=1.+%C3%89letek+sz%C3%A1zezrei+mentek+helyrehozhatatlanul+t%C3%B6nkre%2C++2.+a+fizet%C5%91k%C3%A9pes+kereslet+nagyon+hossz%C3%BA+id%C5%91re+megroppant%2C++3.+maga+a+bankrendszer+m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9sk%C3%A9ptelenn%C3%A9+v%C3%A1lt%2C++4.+kis-+%C3%A9s+k%C3%B6z%C3%A9pv%C3%A1llalatok+t%C3%ADzezrei+d%C5%91ltek+be%2C++5.+munkahelyek+sz%C3%A1zezrei+sz%C5%B1ntek+meg%2C+%C3%A9s++6.+a+Magyar+Nemzeti+Bank+elvesztette+a+monet%C3%A1ris+folyamatokra+gyakorolhat%C3%B3+hat%C3%A1s%C3%A1t++egy+hazug%2C+csal%C3%A1rd+%E2%80%9Eterm%C3%A9k%E2%80%9D+bevezet%C3%A9se+miatt.++7.+Mert+a+devizahitel+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+hitel%2C+hanem+egy+olyan+befektet%C3%A9s+a+%E2%80%9Ehitelfelvev%C5%91%E2%80%9D+r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l%2C+aminek+az+a+l%C3%A9nyege%2C&gs_l=hp.12...4806.4806.0.7408.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.1...1c..5.psy-ab.AfBDdGl8jw0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=8226de4ca1a09828&biw=1276&bih=629</a><br />
<br />
Hány helyre másolod, másoltad már be ezt???? Nem szégyelled magad???<br />
<br />
Habony Árpi ilyen kevés szövegpanellel látott el, hogy csak ezt tudod másolni mindenhova???<br />
<br />
Gusztustalan fideszes bérkommentelő. Miattad nem lehet rendesen a témához hozzászólni.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19189257
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-04T22:43:41+01:00
2013-03-04T22:43:41+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19186313" class="reply_nick_35513" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19186313 );">@Vidéki</a>: <br />
<br />
Kipróbálom, hátha a szép szót még nem próbálta senki.<br />
<br />
Kedves Vidéki, én szépen megkérhetlek, hogy csak a tárgyhoz tartozó, félig-meddig eredeti (de semmiképpen sem máshonnan bemásolt), konstruktív gondolataidat oszd meg? (És ha lehet, ne hexameterekben, hanem folyó szövegben?)<br />
<br />
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy minden kritikus hozzászólás, minden vélemény fontos és hasznos tud lenni.<br />
<br />
Köszönöm szépen!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19188430
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-04T20:17:46+01:00
2013-03-04T20:17:46+01:00
codorra
http://blog.hu/user/270449
De jól értesültek itt egyesek...
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19187304
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-04T16:45:22+01:00
2013-03-04T16:45:22+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
Az "adósság lejáratának radikális nyújtása" számomra az adósság elinflálását jelenti. Ebben mindenki vesztes lesz, aki dollárban tartja a megtakarításait és nem tud "dollárt nyomtatni".<br />
Az infláció megindulását a leendő vesztesek akadályozzák. Most még tudják, de már elindult a "visszaszámlálás".
https://eltecon.blog.hu/2013/03/04/de_mi_lesz_ha_majd_nonek_a_kamatok/full_commentlist/1#c19187267
Válasz erre: De mi lesz, ha majd nőnek a kamatok?
2013-03-04T16:39:09+01:00
2013-03-04T16:39:09+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
Én cseppet sem izgulok a FED kamatemelése miatt.<br />
Biztos vagyok benne, hogy a Fed csak akkor emeli meg a dollár kamatát, ha Obama elnök lemondatása a cél. De még ez esetben is csak addig a pillanatig lesz magasabb kamat, míg Obama lemond, mert utána már a következő elnök létét is veszélyeztetné ez az állapot. <br />
Persze ezen gondolkozni nem látom sok értelmét, gyakorlatilag nulla a bekövetkezés valószínűsége.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19186939
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-04T15:53:39+01:00
2013-03-04T15:53:39+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
Most értesültem arról, hogy Orbán Viktor kiadta utasításban a bíróságok felé, (persze nem hivatalosan!) hogy ha devizahitel ügyben perel bárki, akkor a bíróságok :<br />
<br />
1. Kötelesek az időt húzni ! ( Ez a leginkább ajánlott módszer.)<br />
2. A perben hozott végzésekben, és ítéletekben keverni kell a szakmai fogalmakat, hogy ne legyen értelme és következménye a bíróság által kibocsátott iratnak. ( Ez akkor, ha már nem húzható tovább az idő.)
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19186869
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-04T15:43:07+01:00
2013-03-04T15:43:07+01:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19186388" class="reply_nick_35513" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19186388 );">@Vidéki</a>: <br />
Igen, nagyon helyesen írta Róna Péter!<br />
<br />
De akkor most :<br />
1. a Fidesz miért nem állítja bíróság elé Simor Andrást???<br />
<br />
2. és miért folytatja a Fidesz-kormány a devizaadósok megnyúzását??? !!!<br />
<br />
Na erre nem tudsz elfogadható választ adni! <br />
Azért, mert a Fidesz-kormány Simor András BŰNTÁRSA !!!
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19186388
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-04T14:32:39+01:00
2013-03-04T14:32:39+01:00
Vidéki
http://blog.hu/user/35513
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19184871" class="reply_nick_56123" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19184871 );">@Vakmacska</a>: <br />
<br />
Talán nem része a valóságnak, hogy miként vélekedett Simor a devizahitelezés kérdésében, amikor April Foley USA nagykövetasszonynak arról nyilatkozott, <br />
<br />
hogy a devizahiteleseket nem lenne helyes megmenteni <br />
<br />
(az eredetiben: foreign currency debtors should not be saved),<br />
<br />
mert végre meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.<br />
?<br />
<br />
Róna Péter hozzáértő közgazdász, aki a bankvilág sűrűjében New Yorkban bankvezérként is bizonyította rátermettségét.<br />
<br />
Róna Péter Schifferhez írt levelében többek között ezt írja:<br />
<br />
„A magyar gazdaság és társadalom vergődésének okairól sokat lehetne írni és mondani - írtam és mondtam is – de van egy, amelyik nézetem szerint az összes többit maga mögé utasítja, ez pedig a devizahitelezés.<br />
<br />
1. Életek százezrei mentek helyrehozhatatlanul tönkre,<br />
<br />
2. a fizetőképes kereslet nagyon hosszú időre megroppant,<br />
<br />
3. maga a bankrendszer működésképtelenné vált,<br />
<br />
4. kis- és középvállalatok tízezrei dőltek be,<br />
<br />
5. munkahelyek százezrei szűntek meg, és <br />
<br />
6. a Magyar Nemzeti Bank elvesztette a monetáris folyamatokra gyakorolható hatását<br />
<br />
egy hazug, csalárd „termék” bevezetése miatt.<br />
<br />
7. Mert a devizahitel egyáltalán nem hitel, hanem egy olyan befektetés a „hitelfelvevő” részéről, <br />
aminek az a lényege,<br />
<br />
8. hogy az összes, kivétel nélkül az összes profit a banké,<br />
<br />
9. az összes kockázat pedig a hitelfelvevőé.<br />
<br />
10. Nem hitel azért az egyszerű okért, mert a hitel egy fix összegben felvett kölcsön, amit azonos fix összegben kell visszafizetni, a szerződésben kijelölt és annak alapján mindkét fél számára kiszámítható kamattal együtt.<br />
<br />
11. De a devizaadós nem tudhatja, hogy mennyit kell visszafizetni, mert a törlesztés egy olyan ténytől, az árfolyam mozgástól függ, amihez semmi köze, hiszen ő forintot kapott és forintban fizet.”<br />
<br />
flash report 2013.03.04. 09:13:04szerint<br />
<br />
"ez a poszt nem Simor András és a jegybanki management 6 éves teljesítményéről szólt, hanem a jegybanki stáb szakmai munkájáról."<br />
<br />
Ez a jegybanki stáb mit tett a a devizahitelezés katasztrófájának elkerülése érdekében?
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19186313
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-04T14:20:54+01:00
2013-03-04T14:20:54+01:00
Vidéki
http://blog.hu/user/35513
<a href="http://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka?fullcommentlist=1#c19184871" class="reply_nick_56123" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19184871 );">@Vakmacska</a>: <br />
<br />
"Fáj az élet, fáj a valóság!"<br />
<br />
Mondta az a baknyúl is, amelyik éppen leszállt a sündisznó hátáról.
https://eltecon.blog.hu/2013/03/01/folytatodjon_a_magyar_nemzeti_bankban_szakmai_munka/full_commentlist/1#c19184871
Válasz erre: Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!
2013-03-04T10:34:04+01:00
2013-03-04T10:34:04+01:00
Vakmacska
http://blog.hu/user/56123
Ha Vidékit kihajítjátok (aki ismert bértollnok és mindenütt fáradthatatlanul szajkózza a hülyeségeket, csak nyilván e blognak se szerzőit, se kommentelőit nem ismeri) akkor talán könnyebb lesz értelmes diskurzust folytatni. Nem vagyok híve a cenzúrának de annak se, hogy marhaságokkal lehetetlenüljön el normális blog normális posztja. Egybites csevej van épp elég más helyen.