James Heckman már több mint egy évtizede veri a fejünkbe, hogy a gyerekek fejlődésében az első évek számítanak csak igazán. Ha az oktatáspolitika bármit akar kezdeni az esélyegyenlőtlenséggel úgy, hogy az a gazdasági növekedést is elősegíti, akkor már jóval az iskolás kor előtt lépnie kell. Most is ezt teszi, fáradhatatlanul. És ha egy Nobel díjas mondja, akkor ez lehet, hogy a döntéshozókig is elér. Már csak az a kérdés, hogyan csinálják...
a Heckman-i küldetés
2011.03.21. 21:30 eltecon
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://eltecon.blog.hu/api/trackback/id/tr192760452
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VIII. Nagyapó 2011.03.22. 09:59:47
Tehát eddig felzárkóztatási téren:
- A kiskori fejlesztés fontos, fejlesztendő, a résztvevők arányát növelni kell.
- Cél az oktatásra fordított források egyenletesebb elosztása (=az iskolarendszer államosítása).
- A tanköteles korú gyerekek iskolába járását anyagi ösztönzőkkel (családi pótlék megvonása) is igyekeznek kikényszeríteni.
Ugyanakkor:
- Az integrált oktatást láthatóan nem szeretnék túlzottan erőltetni.
- A tankötelezettség lerövidítésével nem küzdünk tovább az idősebbek oktatásáért.
Mi van még?
- A kiskori fejlesztés fontos, fejlesztendő, a résztvevők arányát növelni kell.
- Cél az oktatásra fordított források egyenletesebb elosztása (=az iskolarendszer államosítása).
- A tanköteles korú gyerekek iskolába járását anyagi ösztönzőkkel (családi pótlék megvonása) is igyekeznek kikényszeríteni.
Ugyanakkor:
- Az integrált oktatást láthatóan nem szeretnék túlzottan erőltetni.
- A tankötelezettség lerövidítésével nem küzdünk tovább az idősebbek oktatásáért.
Mi van még?
horn 2011.03.22. 10:32:26
@VIII. Nagyapó:
még a pro mellé (tervek):
- duális képzés (tanoncképzés) elterjesztése
- alapfokú oktatás meghosszabbítása (Pokorni)
kontra (megtörtént):
- egyház térnyerése (szelekció erősödése)
- buktatás visszaállítása
- kompetencia alapú oktatás demonizálása
még a pro mellé (tervek):
- duális képzés (tanoncképzés) elterjesztése
- alapfokú oktatás meghosszabbítása (Pokorni)
kontra (megtörtént):
- egyház térnyerése (szelekció erősödése)
- buktatás visszaállítása
- kompetencia alapú oktatás demonizálása
VIII. Nagyapó 2011.04.13. 08:54:03
@horn:
Tisztul a kép... Kötelező óvoda 3 éves kortól, központilag fizetett tanárok, fegyelmi eljárás, 6- és 8 osztályos gimnáziumok csak azok maradhatnak, amelyek megfelelnek a versenyistálló követelményeinek.
index.hu/belfold/2011/04/13/16_eves_tankoteleztettseg/
Tisztul a kép... Kötelező óvoda 3 éves kortól, központilag fizetett tanárok, fegyelmi eljárás, 6- és 8 osztályos gimnáziumok csak azok maradhatnak, amelyek megfelelnek a versenyistálló követelményeinek.
index.hu/belfold/2011/04/13/16_eves_tankoteleztettseg/