nem a pék jóindulatától

"Az embernek ... állandóan szüksége van felebarátai segítségére, de ezt hiába várja pusztán a jóindulatuktól. [...] Ebédünket nem a mészáros, a sörfőző vagy a pék jóakaratától várjuk, hanem attól, hogy ezek saját érdekeiket tartják szem előtt." Adam Smith

Friss topikok

Címkék

30 as évek válsága (13) 4 1 (2) acemoglu (9) adam smith (6) adórendszer (29) adósság (11) adótudatosság (2) aea meetings (1) aghion (1) alan greenspan (3) alvin roth (1) argentína (1) árindex (2) árszabályozás (2) árverés (1) autóvásárlás (3) bankállamosítás (3) bastiat (3) becker (3) behaviorizmus (32) big government (2) bizalom (1) biztonság (1) buborék (5) bűnözés gazdaságtana (3) clark (4) credit crunch (1) daniel kahneman (1) defláció (3) depresszió (3) devizahitelek (2) devizapiac (1) diszkrimináció (3) döntéselmélet (2) drogpolitika (4) egészséggazdaságtan (4) elmélettörténet (1) energia (2) erkölcsi kockázat (8) értékek (3) értékpapírosítás (2) euró (12) európa (2) externáliák (1) fejlődésgazdaságtan (22) fejlődésgazdasgtan (2) félelem (1) felsőoktatás (9) fiskális politika (46) foci (5) fogyasztóvédelem (2) forint (2) francia (1) friedman (4) gary becker (6) gazdasági növekedés (11) gazdaságpolitika (47) gazdaságtörténet (7) gdp (2) globális aránytalanság (20) globalizáció (6) görög válság (12) hayek (4) humor (2) imf (11) imf hitel (2) incidencia (1) index (1) inferior (10) infláció (15) ingatlanpiac (1) interjú (14) io (1) irving fisher (1) it (1) izrael (1) japán (6) járadékvadászat (1) játékelmélet (4) jog és közgazdaságtan (5) john list (1) kamat (6) kapitalizmus (10) karácsony (1) kerékpár (1) kertesi gabor (1) keynes (12) keynesizmus (19) kezdi gabor (1) kína (19) kísérlet (2) klímaváltozás (7) költségvetés (6) konferencia (1) könyvismertetés (4) környezetgazdaságtan (4) korrupció (1) közjószág (2) közösségi gazdaságtan (3) krugman (23) külföldi segélyek (5) külföldi tőke (4) kvíz (1) lettország (1) likviditási csapda (3) luxus (4) maffia és allami transzferek területi eloszlása (1) magyar (23) makroökonómia (55) mancur olson (1) mankiw (1) maurice allais (1) megtakarítás (5) microfinance (1) migráció (2) mikroökonómia (20) mikroszimuláció (1) minimálbér (1) mnb (2) monetáris politika (22) multik (2) munkahelymegőrzés (5) munkapiac (22) murphy (4) nber (1) német (4) nobel díj (17) normál (1) nudge (6) nyugdíjrendszer (2) oecd (1) ökonometria (27) oktatási (44) olajárak (3) olasz (1) olivier blanchard (1) olson (1) paternalizmus (1) patrióta gazdaságpolitika (4) paul romer (1) paul samuelson (1) pénzillúzió (3) pénzügyi (6) pénzügyi rendszer (9) pénzügyi szabályozás (14) pénzügyi válság (16) piacgazdaság (1) pigou (1) politikai gazdaságtan (16) politikai intézményrendszer (13) portfolioblogger (126) profit (1) protekcionizmus (10) reform (2) rendszer (1) rendszerkockázat (1) richard thaler (1) rosling (1) shapley (1) shiller (1) Sims (1) stabilizáció (1) steven levitt (2) stigler (1) stizlitz (1) szabad piac (7) szabályozás (9) szociális támogatás (3) támogatás (4) tanulság (3) ted (3) tőkeáramlás (2) transzformációs válság (1) újraelosztás (1) usa (28) üzleti ciklus (8) válság (41) válságelemzés (20) válságkezelés (19) válság okai (9) valutaárfolyam (14) verseny (8) vita (27) yale (2) Címkefelhő

Keynes, a sztárbefektető

2012.06.28. 07:21 eltecon

Minden makroközgazdász rémálma, hogy rákérdez a nagynéni, a szomszéd vagy a volt osztálytárs, hogy mégis mibe fektessen. Jól megy most a tőzsde? Mi a menő részvény? Most vegyek eurót? Kínos feszengés, tanácstalan vállvonogatás, esetleg némi kioktatás arról, hogy a piti befektetési részletek mennyire is függetlenek a Nagy Makroösszefüggésektől, elvégre az elemző közgazdászoknak nem kell érteniük a pénzcsinálás földhözragadt gyakorlatához. Bár a laikusokat ez ritkán győzi meg, a nagynéni vagy a szomszéd ritkán vág frappánsan vissza, hogy de hát ott van az a Keynes is, annak bezzeg ment, nem?

A szomorú helyzet az, hogy Keynesnek a pénzcsinálás is nagyon ment. Egy friss tanulmány gondosan utánaszámolt, és azt találta, hogy Keynes a cambridge-i King's College vagyonának kezelőjeként több mint húsz éven át átlagosan évi 8 százalékot vert a piaci portfolióra, azaz kifejezetten ügyes befektetőnek bizonyult. Talán legenda, hogy ágyban fekve intézte befektetési ügyeit, és az is, hogy amikor éppen gabonában utazott, teletömte búzával az egyik cambridge-i kápolnát, az viszont bizonyítható, hogy kifejezetten innovatív és bátor befektető volt, aki a portfóliójának alakításában messze megelőzte a korát, ráadásul sokkal jobbnak bizonyult a pénzügyi piacok, mint a, hm, makroökonómia gyakorlati alkalmazásában.

David Chambers és Elroy Dimson megmutatja ugyanis, hogy Keynes húszéves alapkezelői tevékenysége markánsan két korszakra osztható. Az 1920-as évek elejétől a 30-as évek elejéig Keynes - legtöbb kortársához hasonlóan - leginkább kötvényekbe fektetett, amelyek különösen akkor teljesítettek jól, ha jól sikerült időzíteni a vételüket és eladásukat, ami pedig leginkább azon múlt, hogy jól lehetett-e előre látni, hogy mikor várható általános hozamcsökkenés a piacon. Vagy másként: a kötvénybefektetéshez leginkább a korabeli monetáris politikát kellett tudni jól előrejelezni, ami pont az a feladat, amiről azt gondolnánk, hogy a makroökonómia atyjának biztosan jól ment. Nos, nem. Keynes kötvénybefektetései 1924 és 1932 között átlagosan négy százalékponttal elmaradtak a piaci portfólió hozamától. Ekkor azonban Keynes váltott, és az akkor még újnak és veszélyesnek gondolt befektetési forma felé fordult: részvényeket vett. A részvényvásárlás hatékonysága pedig sokkal kevésbé múlik a jó makroelőrejelzésen, annál inkább ügyes pszichológiai megfigyeléseken, zsigeri megérzésen és jó információkon (amihez meg jó kapcsolatok kellenek). Keynes, a részvénybefektető példátlanul sikeresnek bizonyult.

A részvénybefektetések akkoriban tényleg ritkaságnak számítottak: az 1920-as években a profi befektetők portfóliójának mindössze három százalékát tették ki, és ez az arány a következő évtized végére is éppen csak elérte a tíz százalékot. Keynes radikálisan más stratégiát követett, és a részvényeinek aránya időnként elérte a 85 százalékot is. Ennek a korszaknak köszönhetjük a híres szépségverseny-hasonlatot, miszerint ha el akarjuk találni a szépségverseny győztesét (a legjobban teljesítő részvényt), nem a szerintünk legszebbet (a legjobb fundamentumokkal rendelkezőt) kell kiválasztanunk, hanem azt, amelyikről azt gondoljuk, hogy a legtöbben rá fognak szavazni. Örülhetett a King's College, és ma már az elmélettörténet is.


48 komment

Címkék: makroökonómia pénzügyi keynes

A bejegyzés trackback címe:

https://eltecon.blog.hu/api/trackback/id/tr184608555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.28. 00:05:15

Hát igen, a kapcsolatok, ezt mindenki tudja.

Azonkívül meg a tanai tönkrevágták-vágják ma is a világgazdaságot.

Eddig nem tudtam konkrétan, csak sejtettem, de a posztoló ráviágított arra, hogy Keynesnek fogalma sem volt a makroökonómiáról, és a hosszú távú következményekről. Inkább a társadalompszihológiához volt köze, ez így színtisztán látszik. Tiszta Soros György...

Az ilyenektől mentsen meg a Jó Isten, hogy beleszóljanak pl. egy ország költségvetésébe.

Vidéki 2012.06.28. 09:01:29

„A részvényvásárlás hatékonysága pedig sokkal kevésbé múlik a jó makroelőrejelzésen, annál inkább ügyes pszichológiai megfigyeléseken, zsigeri megérzésen és jó információkon (amihez meg jó kapcsolatok kellenek). Keynes, a részvénybefektető példátlanul sikeresnek bizonyult.”

Szerintem ezek közül a döntően fontos a jó információ (amihez meg jó kapcsolatok kellenek).

Hasonló a helyzet ahhoz, ahogyan a Totó szerencsejátékban is annak az esélyei nagyon nagyok, akinek bombabiztos információi vannak néhány meccs kimeneteléről.

Ekkor aránylag kis pénzbefektetéssel ki tud dolgozni egy biztosan nyertes variánst.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.28. 11:39:37

@Vidéki: Igen, jól írtad. Ha a totóban megbundáznak néhány meccset, akkor nagyobb (jóval nagyobb!!!) az esélye a nyerésnek.

Ez a logika nagyon veszélyes!

Én meg egy nagy marha vagyok, hogy megint válaszoltam egy Fideszes bérkommentelőnek, pedig a Vastagbőrön már megfogadtam, hogy nem idegesítem magamat, és nem pazarlom az időmet.

bankvezér 2012.06.28. 13:37:11

@Jani haverja:
Éljen és virágozzék az örök és megbonthatatlan albán-magyar barátság! :)))

Vidéki 2012.06.28. 14:28:36

@Jani haverja:

Írod: "
Ez a logika nagyon veszélyes!"

Mégis sokszor, sokan voltak akik vállalták a veszélyt, a nagy nyereség reményében.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.28. 21:48:18

@bankvezér: Virágzik is, egyre több magyar cég menekül ide, nem is érek rá annyit netezni, mint szoktam.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.28. 21:49:11

@Vidéki: Igen, csak az adott országot nem ez viszi előre.

Vidéki 2012.06.29. 09:44:45

@Jani haverja:

Olvasgasd Marxnak az "eredeti tőkefelhalmozásról" szőtt gondolatait.

bankvezér 2012.06.29. 10:11:27

@Jani haverja:
Te bújtatod a menekülőket? :))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.29. 10:30:36

@Vidéki: Hülyeségeket ritkán olvasok, mert nincs rá időm. Az egész marxizmus úgy, ahogy van már egyébként régen megbukott, de amikor Marx előjött a nézeteivel, már akkor is minden értelmes ember tudta, hogy hülyeség.

Egyébként meg itt szó sincs eredeti tőkefelhalmozásról, meg egyéb ökörségekről, hanem bődületes gazdasági fejlődésről, és TÉNYLEGES kapitalizmusról (ez a fejlődés oka). Jelenleg ez az ország Európa leglibertáriusabb országa, ez meg is látszik az utóbbi 10 év fejlődési mutatóin, amik messze a legjobbak Európában.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.29. 10:34:37

@bankvezér: Nem bújtatok én senkit, csak segítek (tulajdonképpen nem is segítek, mert pénzért csinálom, ez a munkám egy része, ez üzlet nekem, is, meg a hozzám fordulóknak is) azokon, hogy akik dolgozni akarnak, és kockáztatni akarják a SAJÁT pénzüket, azok egy kiszámíthatóbb, de ugyanakkor rohamosan fejlődő világban minél jobban megtalálják a számításaikat, azaz meglegyen a munkájuk, és a befektetett pénzük eredménye.

bankvezér 2012.06.29. 11:31:41

@Jani haverja:
"Az egész marxizmus úgy, ahogy van már egyébként régen megbukott..."
Ez most nagyon súlyos tévedés részedről. A jelenlegi válság éppen a Marx által felismert törvényszerűségeket igazolja.
De most ezen ne nyissunk vitát, mert nem erről szól a poszt. :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.29. 17:45:37

@bankvezér: Hogy visszakanyarodjak a témához:

Monnd már el, hogy miért nincs válság itt Albániában.
Szerintem azért, mert sutba dobták a marxista, meg a keynesi tanokat.

bankvezér 2012.06.29. 19:11:13

@Jani haverja:
Ez most olyan, mintha azt mondanád, hogy ha megtagadod Newton törvényeit akkor rád nem fog hatni a gravitáció. :)))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 12:25:38

@bankvezér: Csak a Newton törvényei egy kicsit komolyabbak, mint a Marx, meg Keynes féle idióták tanai. Pont ők tagadják meg a Newton törvényekhez hasonlókat :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 12:30:47

@bankvezér: Newton törvényeit a mai napig senki nem cáfolta meg. A FÖLDI körülményekre jó közelítéssel igazak a mai napig is. A világegyetemben is igazak, KIEGÉSZÍTVE. Ennek a két idiótának a törvényeit meg már kismillióan megcáfolták.

bankvezér 2012.06.30. 16:00:06

@Jani haverja:
Marx tanait ki cáfolta meg és mikor?
Erre nagyon kíváncsi vagyok . :)

kronstadt (törölt) 2012.06.30. 17:38:13

@Jani haverja: @bankvezér:

az alábbi cikket a judapest.hu-n találtam a naaagy tudósról:)

“A nem zsidó zsidó” – 190 éve született Karl Marx

www.judapest.org/190-eve-szuletett-karl-marx/

a kommentek számából ítélve heveny vitát váltott ki a poszt:)

bankvezér 2012.06.30. 18:25:57

@kronstadt:
Kissé öregecske az a poszt. 2008-as .
De nem menjünk el abba az irányba.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 22:57:12

@bankvezér: Az ÉLET, egy csomó KOMOLY közgazdászon kívül.

De ha kíváncs vagy részletesebben, akkor csak egy példa:
Ez az idióta azzal a pédával állt elő, hogy a nagy ha megeszi a kis halat. Ami alapjában véve igaz is.Ebből vonta le a monopóliumokra vonatkozó következtetését.
Már a példa is hibás!!! Merthogy MINDIG MARADNAK KISHALAK!!! Hol a korallok között, hol máshol!

Ezért volt idióta Marx, mert még egy NORMÁLIS PÉLDÁT sem tudott szolgáltatni.

bankvezér 2012.06.30. 23:07:18

@Jani haverja:
Az ilyen válasszal csak kinevetteted magad. :))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 23:08:14

@kronstadt: Ebből is látszik, hogy Marx egy IDIÓTA volt. Zsidóként antiszemitának lenni azért nem semmi... Köszi, hogy belinkelted.

Én MAGYAR NEMESKÉNT (olyan származású vagyok, de nem vagyok büszke rá, csak azért írom le, hogy elejét vegyem a zsidózásnak) nem vagyok antiszemita, sőt, nem a mindenféle kitalált zsidó, és egyéb gyűlölet miatt hagytam el családostól Magyarországot, hanem a SAJÁT HONFITÁRSAIM GONDOLKODÁSMÓDJA MIATT!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 23:10:35

@bankvezér: Aztán miért is???

Ja a kommunisták előtt, akik MINDIG A MÁSIK EMBER PÉNZÉT AKARJÁK ELKÖLTENI, azok előtt biztosan...

Most a kommunistákat kibővítettem a mindenféle kollektivistákra gondolatban.

kronstadt (törölt) 2012.06.30. 23:10:49

@Jani haverja:

Marx egy hatalmas nagy nulla, ajánlom az alábbi kitűnő könyvet is:

www.garynorth.com/freebooks/docs/212a_47e.htm

Marx's Religion of Revolution

kronstadt (törölt) 2012.06.30. 23:11:37

@Jani haverja:

Marx mindig mások nyakán élt... többnyire remekül...

kronstadt (törölt) 2012.06.30. 23:15:05

@Jani haverja:

az ifjúkori írásai pedig egyébként is zavarba ejtőek...

The Cult of Marx - Atheist or Satanist ?

www.youtube.com/watch?v=mckb2RJLutg

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 23:16:02

@bankvezér: Egy jó ötletet mondj légyszi Magyarország fellendítésére, ahol a SAJÁT, ÉS AZT ÁLTALAD PL. ALAPÍTVÁNYI ÚTON MEGSZERZETT PÉNZT akarod elkölteni az ország javára!

Ja, az nem megy. Majd az adóbevételekből...

Én ebből léptem ki családostól, lassanként 8 hónapja. Azóta nem voltam Magyarországon, de nem is hiányzik. A házam ott eladó. Ha szól az ingatlanügynök, akkor majd megyek, és egyszer utoljára SAJÁT KEZŰLEG kigazolom a szüleim sírját.

kronstadt (törölt) 2012.06.30. 23:27:21

@Jani haverja:

a vallási interpretáció a mainstrem keresztények által eretnekségnek tekintett "földi mennyország doktrína" tükrében válik igazán érthetővé

Karl Marx as Religious Eschatologist
mises.org/daily/3769

az "ateista géniusz" kitaposott ösvényen járt az anabaptisták 1534-es münsteri ámokfutása kísértetiesen hasonlít egy kommunista diktatúrára.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 23:28:26

@kronstadt: Én ezt tudom régről (már a szüleim is így neveltek még a Kádár rendszerben), de köszi, hogy belinkelted a konkrétumokat. Nekem sajnos erre se türelmem, se időm. Ha errefelé jársz véletlenül, vendégem vagy egy rakira, vagy egy kávéra, vagy ezek tetszőleges, és sokszor megismételhető kombinációjára :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 23:34:19

@kronstadt: Bocsánat kifelejtettem a sört. Szóval a tetszőleges, és egy este bárhányszor megismételhető kombinációba azt is bele kell venni :)

kronstadt (törölt) 2012.06.30. 23:39:07

@Jani haverja:

Ilyen jó hely Albánia? :)

BTW

egyre erősebb a verseny az EU-periférián, az alábbi sztorin igencsak meglepődtem

Invest in European Georgia
www.youtube.com/watch?v=ynihqPoG0Wk

az albánok is vmi ilyet csinálnak?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 23:51:31

@kronstadt: A meghívást tényleg komolyan gondoltam.

Grúziánál annyival biztosabb hely ez, hogy messzebb van földrajzilag Oroszország...

Ez az ország egészen addig jó hely marad, ameddig az itteni politikusok nem esnek (nagy) kísértésbe, hogy mindenféle marxista, meg keynesi tanokkal etessék a jónépet. Most is jó hely. Kicsik az adók, nem kell félni a hatóságoktól (sőt a hatóságok segítenek Neked!!!), fejlődik a gazdaság, stb. Tudják nagyon jól, hogy az "aranytojást tojó tyúkot" ( a vállalkozásokat) nem levágni kell, hanem naponta összegyűjteni az aranytojást (azaz a megfizethető adót).
Persze itt is vannak hülyeségek dögivel, de nekem, és a családomnak mégis sokkal jobb, és nyugodtabb hely, mint Magyarország. Mérhetetlenül.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.06.30. 23:58:19

@kronstadt: Ja, és még egy apróság:

Amikor kb. egy éve a Sali Berisha (az itteni miniszterelnök) Brüsszelben azt mondta, hogy "Albánia Dél-Európa Svájca akar lenni", akkor a brüsszeli EU-s barom képviselők megtapsolták. Pedig ő komolyan gondolta...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.01. 00:13:09

@kronstadt: Ja, és még egy dolog: Ma olvastam a hírekben, hogy a Grundfos bővíti Székesfehérváron a gyárát. Mondtam is a feleségemnek, hogy végre egy multi, amelyik nem leépít Magyarországon, hanem bővít, tetejében itt nincs jelen. Erre a feleségem a következőket mondta. "Hülye vagy? Ott van a Tirana-Durres autópálya mellett a székházuk, ezerszer elmentél mellette." És tényleg ott van, megkérdeztem egy barátomat telefonon, mert ma nem jártam arra.

Ennyit az itteni marxista "eredeti tőkefelhalmozásról", meg a hasonló gyerekmesékről...

bankvezér 2012.07.01. 10:13:05

@Jani haverja:
"Ennyit az itteni marxista "eredeti tőkefelhalmozásról", meg a hasonló gyerekmesékről... "

A saját szemednek sem hiszel ? :((

bankvezér 2012.07.01. 10:17:35

@Jani haverja:
Az mszp-sek miért ülnek még a parlamentben? Hazaárulást követtek el, börtönben lenne a helyük!

bankvezér 2012.07.01. 10:20:53

@kronstadt:
Te csak egy szélhámos vagy, aki félre vezeti a nem kellően tájékozott embereket!
Mindegy, hogy személyében ki volt Marx, a lényeg, hogy az először általa felismert törvényszerűségek ma is érvényesek !

bankvezér 2012.07.01. 10:23:51

@Jani haverja:
" Egy jó ötletet mondj légyszi Magyarország fellendítésére, ahol a SAJÁT, ÉS AZT ÁLTALAD PL. ALAPÍTVÁNYI ÚTON MEGSZERZETT PÉNZT akarod elkölteni az ország javára!

Ja, az nem megy. Majd az adóbevételekből...

Én ebből léptem ki családostól, lassanként 8 hónapja. Azóta nem voltam Magyarországon, de nem is hiányzik. "

Ezek szerint Te egy megkeseredett ember vagy. De ettől még a társadalmi-gazdasági törvényszerűségek érvényesek maradnak.

bankvezér 2012.07.01. 10:25:37

@Jani haverja:
Vigyázz, mert ez a Kronstadt szándékosan félre vezet!

kronstadt (törölt) 2012.07.01. 10:55:44

@bankvezér:

a posztot nem én írtam... (bár minden szavával egyetértek)

BTW

a judapest.org egy nagyon színvonalkas zsidó blog volt

a marxizmus = tudományos köntösben tálalt VALLÁS interpretáció pedig nagyon gazdag irodalommal rendelkezik, pl. egy magyar cikk

A lázadás istenei
www.hetek.hu/hit_es_ertekek/199902/a_lazadas_istenei

bankvezér 2012.07.01. 11:26:30

@kronstadt:
Ez is félrevezetés, amit nekem válaszoltál .
Ne gyere ilyen - " a marxizmus = tudományos köntösben tálalt VALLÁS" - hülye dumákkal!

Erre nem vagyok kíváncsi.
Csak az érdekel, hogy Marx felismerte a társadalmi-gazdasági törvényszerűségeket és ezek segítségével a társadalmi-gazdasági folyamatok megérthetőek !!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.01. 18:05:06

@bankvezér: Félreértés ne essék, én nem egy megkeseredett ember vagyok, hanem egy nagyon boldog ember immár 8 hónapja. Mosolygós emberek vesznek körül, ha bemegyek egy boltba, étterembe, kávézóba mosolyogva szolgálnak ki, itt a környékemen mindenki ki tudja fizetni a számláit, és nincsen kétségbeesve, stb, stb.

A boldogságomat csak egy dolog árnyékolja be: Van még néhány szívemhez közelálló rokonom-barátom Magyarorsazágon, akik igencsak nem boldogok manapság, mint ahogy az átlagmagyar sem az.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.01. 18:06:36

@bankvezér: A társadalmi-gazdasági törvényszerűségek pedig tényleg érvényben maradnak: Marxot, meg Keynest már számtalanszor megcáfolta MAGA AZ ÉLET is, nem kell ehhez közgazdásznak lenni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.01. 18:08:00

@bankvezér: Csak nem Matolcsy úr személyesen? :)

Mert körülbelül annak az idiótának vannak még ilyen nézetei, mint Neked! :)

bankvezér 2012.07.01. 18:30:46

@Jani haverja:
"Csak nem Matolcsy úr személyesen? :)

Mert körülbelül annak az idiótának vannak még ilyen nézetei, mint Neked! :)"

Elvicceled a dolgokat. Nem érdemled meg, hogy koptassam miattad a billentyűket. Lehet, hogy valamelyik elfekvőből írogatsz...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.01. 19:33:38

@bankvezér: Sajnos jelen pillanatban Magyarország az elfekvő, nem a világ többi része.
süti beállítások módosítása