nem a pék jóindulatától

"Az embernek ... állandóan szüksége van felebarátai segítségére, de ezt hiába várja pusztán a jóindulatuktól. [...] Ebédünket nem a mészáros, a sörfőző vagy a pék jóakaratától várjuk, hanem attól, hogy ezek saját érdekeiket tartják szem előtt." Adam Smith

Friss topikok

Címkék

30 as évek válsága (13) 4 1 (2) acemoglu (9) adam smith (6) adórendszer (29) adósság (11) adótudatosság (2) aea meetings (1) aghion (1) alan greenspan (3) alvin roth (1) argentína (1) árindex (2) árszabályozás (2) árverés (1) autóvásárlás (3) bankállamosítás (3) bastiat (3) becker (3) behaviorizmus (32) big government (2) bizalom (1) biztonság (1) buborék (5) bűnözés gazdaságtana (3) clark (4) credit crunch (1) daniel kahneman (1) defláció (3) depresszió (3) devizahitelek (2) devizapiac (1) diszkrimináció (3) döntéselmélet (2) drogpolitika (4) egészséggazdaságtan (4) elmélettörténet (1) energia (2) erkölcsi kockázat (8) értékek (3) értékpapírosítás (2) euró (12) európa (2) externáliák (1) fejlődésgazdaságtan (22) fejlődésgazdasgtan (2) félelem (1) felsőoktatás (9) fiskális politika (46) foci (5) fogyasztóvédelem (2) forint (2) francia (1) friedman (4) gary becker (6) gazdasági növekedés (11) gazdaságpolitika (47) gazdaságtörténet (7) gdp (2) globális aránytalanság (20) globalizáció (6) görög válság (12) hayek (4) humor (2) imf (11) imf hitel (2) incidencia (1) index (1) inferior (10) infláció (15) ingatlanpiac (1) interjú (14) io (1) irving fisher (1) it (1) izrael (1) japán (6) járadékvadászat (1) játékelmélet (4) jog és közgazdaságtan (5) john list (1) kamat (6) kapitalizmus (10) karácsony (1) kerékpár (1) kertesi gabor (1) keynes (12) keynesizmus (19) kezdi gabor (1) kína (19) kísérlet (2) klímaváltozás (7) költségvetés (6) konferencia (1) könyvismertetés (4) környezetgazdaságtan (4) korrupció (1) közjószág (2) közösségi gazdaságtan (3) krugman (23) külföldi segélyek (5) külföldi tőke (4) kvíz (1) lettország (1) likviditási csapda (3) luxus (4) maffia és allami transzferek területi eloszlása (1) magyar (23) makroökonómia (55) mancur olson (1) mankiw (1) maurice allais (1) megtakarítás (5) microfinance (1) migráció (2) mikroökonómia (20) mikroszimuláció (1) minimálbér (1) mnb (2) monetáris politika (22) multik (2) munkahelymegőrzés (5) munkapiac (22) murphy (4) nber (1) német (4) nobel díj (17) normál (1) nudge (6) nyugdíjrendszer (2) oecd (1) ökonometria (27) oktatási (44) olajárak (3) olasz (1) olivier blanchard (1) olson (1) paternalizmus (1) patrióta gazdaságpolitika (4) paul romer (1) paul samuelson (1) pénzillúzió (3) pénzügyi (6) pénzügyi rendszer (9) pénzügyi szabályozás (14) pénzügyi válság (16) piacgazdaság (1) pigou (1) politikai gazdaságtan (16) politikai intézményrendszer (13) portfolioblogger (126) profit (1) protekcionizmus (10) reform (2) rendszer (1) rendszerkockázat (1) richard thaler (1) rosling (1) shapley (1) shiller (1) Sims (1) stabilizáció (1) steven levitt (2) stigler (1) stizlitz (1) szabad piac (7) szabályozás (9) szociális támogatás (3) támogatás (4) tanulság (3) ted (3) tőkeáramlás (2) transzformációs válság (1) újraelosztás (1) usa (28) üzleti ciklus (8) válság (41) válságelemzés (20) válságkezelés (19) válság okai (9) valutaárfolyam (14) verseny (8) vita (27) yale (2) Címkefelhő

Folytatódjon a Magyar Nemzeti Bankban a szakmai munka!

2013.03.01. 11:19 eltecon

Nem szoktunk napi eseményekkel foglalkozni, de a közgazdaságtan iránti elköteleződésünk miatt most nem tudjuk magunkban tartani izgalmunkat.

A Magyar Nemzeti Bank az ország legjobb makrogazdasági műhelye. Az alapkutatásoktól a rendszeres kiadványokig jelennek meg olyan elemzések, amelyeket széles körben felhasználnak itthon és külföldön is. A kutatók a makrogazdasági kérdések legkiválóbb szakértőit tudták Budapestre csábítani workshopokra, előadásokra. Ezek a beszélgetések és viták segítették azt a munkát, hogy minél mélyebben érthessük meg az ország makrogazdasági kérdéseit. Az elemzői gárda az évek során folyamatosan építette fel azt a nemzetközi standardoknak megfelelő gondolkodást a gazdaságról, aminek alapján tisztábban lehet látni az ország helyzetét és kilátásait.

A szakembereket, elemzőket szívesen láttuk az ELTEcon oktatási programjának kialakítása során, és előadóként is. A blogra küldött hozzászólásaikat, sajtószemléjüket örömmel tettük közzé.

Reméljük, a vezetőváltás a szakmai munkát nem fogja befolyásolni!


38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eltecon.blog.hu/api/trackback/id/tr235110483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2013.03.01. 15:31:36

„ Reméljük, a vezetőváltás a szakmai munkát nem fogja befolyásolni!”

Miért befolyásolná rossz irányban?
Eddig talán minden hibátlan és tökéletes lett volna?
Elért volna a jegybank vezetése arra a csúcsra, ahonnan már csak lefelé lehet menni?

Az ész monopóliuma nem a Simor féle vezetésnél volt.
Ő is emberanyagból készült és követett el hibákat is.
Hat év alatt nem csak jó cselekedeteket volt képes produkálni.

1. Simor, miközben mindvégig következetesen ragaszkodott a jegybank függetlenségéhez, hat év alatt lecserélte az alkalmazottak felét.

2. Sikertelenül küzdött az infláció ellen

3. Kudarcba fulladtak az euró bevezetéséért tett lépései.

4. A kisujját sem mozdította az ország gazdaságának élénkítéséért.

5. Ráadásul nagyon lassan, vagy egyáltalán nem reagált a pénzügyi válságra.

Amikor 2007-ben a rövid lejáratú deviza adósság 27 milliárd euró volt, akkor a devizatartalékok szintjén 17 milliárd euró szintjén tartotta.

A Portfolio. hu írja: „Ezzel kapcsolatos a másik mulasztás is. A globális válság első évében a jegybanknak minden erővel törekednie kellett volna a devizatartalék növelésére.

Ez elmaradt, így a Lehman-válság kitörésekor még egy erős érve volt a piacnak, miért minket büntessen meg kegyetlenül.

Az 1997/98-as ázsiai válság tapasztalata birtokában egyre nagyobb hangsúlyt kapott a hátralévő futamidő szerinti éven belül lejáró külső adósság.

No ez az a mutató (Guidotti−Greenspan-szabály), amin elhasaltunk.

6. Nem reagált a devizaeladósodás problémájára.

7. Mint offshore tulajdonos rossz adókövetési példát mutatott,

8. illetve törvénytelen módon megszegte az adatszolgáltatási szabályokat.

pandava 2013.03.01. 16:02:40

@Vidéki: hát igen,
Vidékiesen szólva egy nemzetközileg elismert szakértőgárda bla-bla,
lényeg Simor, az ördög maga.:)

Vidéki 2013.03.01. 17:06:39

@pandava:

Simor nem, az ördög maga.

De nem is földre szállt angyal, hanem ő is emberanyagból készült, ezért képes hibákat is elkövetni.

Magát a híres Achillest anyja a Styx folyóba mártotta, ezért szinte egész testfelülete sebezhetetlenné vált, sarkánál azonban ő is sebezhető maradt.

pandava 2013.03.01. 17:15:32

@Vidéki: igen, a nép egyszerű fiai hajlamosak a jegybankelnököt úgy elképzelni, mint egy parancsokat osztogató erőskezű királyt. A jegybank dolgozói az udvarnép, akik a király kívánságát lesik.:)

greybull 2013.03.01. 18:07:30

Hát azért már ez a "szakmai munka" (?!?) ha lehet ne folytatódjék az MNB-nél. Mert azért a baromi rossz gazdasági mutatóiban az országnak az MNB is vastagon benne volt/van. Mondhatni, hogy a szocik 8 évének ez volt az utolsó kihatása erre a ciklusra, mármint: Simor maga.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.02. 23:00:42

@Vidéki: Rohadt Fideszes bérkommentelő!!!

Mikor szoksz már le kész szövegpanelek mindenhova bemásolgatásáról???

Ezt hány helyre is írtad?
www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=1.+Simor%2C+mik%C3%B6zben+mindv%C3%A9gig+k%C3%B6vetkezetesen+ragaszkodott+a+jegybank+f%C3%BCggetlens%C3%A9g%C3%A9hez%2C+hat+%C3%A9v+alatt+lecser%C3%A9lte+az+alkalmazottak+fel%C3%A9t.++2.+Sikertelen%C3%BCl+k%C3%BCzd%C3%B6tt+az+infl%C3%A1ci%C3%B3+ellen++3.+Kudarcba+fulladtak+az+eur%C3%B3+bevezet%C3%A9s%C3%A9%C3%A9rt+tett+l%C3%A9p%C3%A9sei.++4.+A+kisujj%C3%A1t+sem+mozd%C3%ADtotta+az+orsz%C3%A1g+gazdas%C3%A1g%C3%A1nak+%C3%A9l%C3%A9nk%C3%ADt%C3%A9s%C3%A9%C3%A9rt.++5.+R%C3%A1ad%C3%A1sul+nagyon+lassan%2C+vagy+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+reag%C3%A1lt+a+p%C3%A9nz%C3%BCgyi+v%C3%A1ls%C3%A1gra.&oq=1.+Simor%2C+mik%C3%B6zben+mindv%C3%A9gig+k%C3%B6vetkezetesen+ragaszkodott+a+jegybank+f%C3%BCggetlens%C3%A9g%C3%A9hez%2C+hat+%C3%A9v+alatt+lecser%C3%A9lte+az+alkalmazottak+fel%C3%A9t.++2.+Sikertelen%C3%BCl+k%C3%BCzd%C3%B6tt+az+infl%C3%A1ci%C3%B3+ellen++3.+Kudarcba+fulladtak+az+eur%C3%B3+bevezet%C3%A9s%C3%A9%C3%A9rt+tett+l%C3%A9p%C3%A9sei.++4.+A+kisujj%C3%A1t+sem+mozd%C3%ADtotta+az+orsz%C3%A1g+gazdas%C3%A1g%C3%A1nak+%C3%A9l%C3%A9nk%C3%ADt%C3%A9s%C3%A9%C3%A9rt.++5.+R%C3%A1ad%C3%A1sul+nagyon+lassan%2C+vagy+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+reag%C3%A1lt+a+p%C3%A9nz%C3%BCgyi+v%C3%A1ls%C3%A1gra.&gs_l=hp.12...3314.3314.0.7556.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.1...1c..5.psy-ab.NHnixyk1uK8&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=8226de4ca1a09828&biw=1276&bih=629

Inkább foglalkozzál azzal, hogy itt hogy beégtél, belinkelem, hadd röhögjenek rajtad az idetévedők is:
vastagbor.blog.hu/2013/02/27/8_milliard_viztisztitasra

pandava 2013.03.03. 16:00:06

@greybull: látom te se olvastál valami sok MNB-s tanulmányt.:)

bankvezér 2013.03.03. 23:17:02

@pandava:
Nekem már herotom van a Fidesztől, de aki Simor Andrásról jót mond, az teljesen tudatlan, vagy kilóra meg van véve.
Ez a Simor nagyon-nagyon kártékony volt.
Mikor lesz már egyszer vége annak, hogy a választókat átkúró politikai-gazdasági csoportosulások, ide-oda rángatják az országot?

bankvezér 2013.03.03. 23:34:21

A Fidesz ugyan bírálja Simort, de a teljes igazságot nem mondja el. Mert bár rendesen utálják egymást, - van is rá okuk, - a devizaadósokkal szembeni közös bűn összeköti és cinkossá teszi őket. Amit Simor a devizaadósokkal szemben elkövetett, annak a Fidesz-kormány végig a haszonélvezője volt és most is az. Ezért is akadályozzák, hogy a devizaadósok kivívják igazukat.

Vidéki 2013.03.04. 08:02:03

@bankvezér:

Az acélt megedzik!

Milyen jóságos volt Simor a magyarországi devizahitelesekhez:

A devizaadósok megsegítése ellen foglalt állást Simor András MNB-elnök az April Foley akkori amerikai nagykövettel folytatott 2008 végi beszélgetése során, ez derül ki abból a pénteken nyilvánosságra hozott táviratból, amit az Egyesült Államok magyarországi nagykövetségéről küldött Foley 2008. október 30-án.

Simor a távirat szerint azt mondta, a devizahiteleseket nem lenne helyes megmenteni

(az eredetiben: foreign currency debtors should not be saved), mert végre meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.

Simor a nagykövettel folytatott magánbeszélgetésben azt is kijelentette, hogy

nincs hatékony eszköz a devizahitelek visszafogására

és a magyaroknak meg kell tanulniuk helyesen cselekedni, csak azért, mert az a helyes,

nem pedig azért, mert rá vannak kényszerítve. (origo)

Nevelni akarta a magyarokat, mint jó apa a hülye fiát.

Vidéki 2013.03.04. 08:09:28

@bankvezér:

"Ezért is akadályozzák, hogy a devizaadósok kivívják igazukat."

fn24 írja többek között:( Megjelent: 2011.11.04. 11:20)

"Korlátozó szabályok
A devizahitelezést korlátok közé szorították: első lépésben tavaly augusztustól megtiltották ezen esetben új jelzálogjog bejegyzését az ingatlanra."

2010 augusztusában a Fidesz-KDNP volt kormányon!

KI tiltotta meg a szoclib kormányoknak, hogy időben korlátozzák a devizahitelezést, mielőtt mi lettünk a svájci frank hitelek felhasználóinak legnagyobbja?

Vidéki 2013.03.04. 08:12:43

@Jani haverja:

Nagyhangú albán szamár!

"Bőg a szamár eső lesz!"

bankvezér 2013.03.04. 08:53:27

@Vidéki:
Ez mind igaz. De a LÉNYEG, hogy a devizaadósok valójában a magyar államadósság devizában lévő részét fizetik.
Hogy kell ezt érteni? Úgy, hogy az MNB az alapkamaton forintot ad a kereskedelmi bankoknak. Ez szolgál háttérként a devizahitelekhez. A kereskedelmi bankok ezért kérnek 8-10 % kamatot a devizahitelekért. A bankok bevétele így 2,5-4,5 % .
Ezzel a kereskedelmi bankok rendben is vannak.
Ezen túlmenően azonban az adósoktól még az árfolyam különbözetet is bevasalják. Az árfolyam különbözetet azonban nem tartják meg, hanem azt elveszi tőlük az MNB. Végső soron ez a pénz a Fidesz kormányhoz kerül.
Ezért a Fidesz-kormány BŰNÖS, TOLVAJ, RABLÓ banda!!!!

bankvezér 2013.03.04. 08:57:31

"Szakmai munka..." - írja a tisztelt professzor úr.
A lopás, csalás, kifosztás kifundálása "szakmai munka" lett ?

flash report 2013.03.04. 09:13:04

Kedves trollok és troll-elhárítók, ez a poszt nem Simor András és a jegybanki management 6 éves teljesítményéről szólt, hanem a jegybanki stáb szakmai munkájáról. Ráadásul én úgy gondolom, hogy a jegybanki papírok kiterjedt publikálása miatt a szakmai stáb munkája teljes joggal értékelhető önállóan is.

Úgyhogy félre az off-topiccal: Abszolút egyetértek azzal az állítással, hogy a jegybanki csapat "az ország legjobb makrogazdasági műhelye", ez már évek óta igaz, és amennyire én meg tudom ítélni regionális összevetésben is a jobbak között van. Az alkalmazottabb jellegű publikációkat (pl. aktuális gazdasági folyamatok és intézkedések elemzése) tekintve talán néha vissza is üt, hogy érdekes módon néha "túl egyedül vannak", és tipikusan nincs színvonalas vita (többek között az alapos minisztériumi elemzések kiáltó hiánya miatt, ami szintén sokéves történet). Talán ennek is hatása, hogy nekem visszatérően az az érzésem, hogy még a létező és jó színvonalú magyar nyelvű-magyar szerzős publikációkat sem tárgyalják és hivatkozzák a magyar nyelven és elsősorban magyar szakközönségnek készült MNB-s szakanyagok, hanem túl gyakran csak a nemzetközi relációban és vitákban helyezik el a cikkeiket (ami szerintem inkább gesztus és gusztus dolga, ha egy elméleti vagy módszertani jellegű ügydarabról van szó, de problémává is válik, ha pl. a magyar gazdaságra készült előrejelzésekkel vagy kormányzati intézkedések lehetséges hatásaival foglalkozó anyagot készítenek).

horvathar 2013.03.04. 10:09:38

@flash report: köszi.
Szörnyűek a kommentelőink.

Vakmacska 2013.03.04. 10:34:04

Ha Vidékit kihajítjátok (aki ismert bértollnok és mindenütt fáradthatatlanul szajkózza a hülyeségeket, csak nyilván e blognak se szerzőit, se kommentelőit nem ismeri) akkor talán könnyebb lesz értelmes diskurzust folytatni. Nem vagyok híve a cenzúrának de annak se, hogy marhaságokkal lehetetlenüljön el normális blog normális posztja. Egybites csevej van épp elég más helyen.

Vidéki 2013.03.04. 14:20:54

@Vakmacska:

"Fáj az élet, fáj a valóság!"

Mondta az a baknyúl is, amelyik éppen leszállt a sündisznó hátáról.

Vidéki 2013.03.04. 14:32:39

@Vakmacska:

Talán nem része a valóságnak, hogy miként vélekedett Simor a devizahitelezés kérdésében, amikor April Foley USA nagykövetasszonynak arról nyilatkozott,

hogy a devizahiteleseket nem lenne helyes megmenteni

(az eredetiben: foreign currency debtors should not be saved),

mert végre meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.
?

Róna Péter hozzáértő közgazdász, aki a bankvilág sűrűjében New Yorkban bankvezérként is bizonyította rátermettségét.

Róna Péter Schifferhez írt levelében többek között ezt írja:

„A magyar gazdaság és társadalom vergődésének okairól sokat lehetne írni és mondani - írtam és mondtam is – de van egy, amelyik nézetem szerint az összes többit maga mögé utasítja, ez pedig a devizahitelezés.

1. Életek százezrei mentek helyrehozhatatlanul tönkre,

2. a fizetőképes kereslet nagyon hosszú időre megroppant,

3. maga a bankrendszer működésképtelenné vált,

4. kis- és középvállalatok tízezrei dőltek be,

5. munkahelyek százezrei szűntek meg, és

6. a Magyar Nemzeti Bank elvesztette a monetáris folyamatokra gyakorolható hatását

egy hazug, csalárd „termék” bevezetése miatt.

7. Mert a devizahitel egyáltalán nem hitel, hanem egy olyan befektetés a „hitelfelvevő” részéről,
aminek az a lényege,

8. hogy az összes, kivétel nélkül az összes profit a banké,

9. az összes kockázat pedig a hitelfelvevőé.

10. Nem hitel azért az egyszerű okért, mert a hitel egy fix összegben felvett kölcsön, amit azonos fix összegben kell visszafizetni, a szerződésben kijelölt és annak alapján mindkét fél számára kiszámítható kamattal együtt.

11. De a devizaadós nem tudhatja, hogy mennyit kell visszafizetni, mert a törlesztés egy olyan ténytől, az árfolyam mozgástól függ, amihez semmi köze, hiszen ő forintot kapott és forintban fizet.”

flash report 2013.03.04. 09:13:04szerint

"ez a poszt nem Simor András és a jegybanki management 6 éves teljesítményéről szólt, hanem a jegybanki stáb szakmai munkájáról."

Ez a jegybanki stáb mit tett a a devizahitelezés katasztrófájának elkerülése érdekében?

bankvezér 2013.03.04. 15:43:07

@Vidéki:
Igen, nagyon helyesen írta Róna Péter!

De akkor most :
1. a Fidesz miért nem állítja bíróság elé Simor Andrást???

2. és miért folytatja a Fidesz-kormány a devizaadósok megnyúzását??? !!!

Na erre nem tudsz elfogadható választ adni!
Azért, mert a Fidesz-kormány Simor András BŰNTÁRSA !!!

bankvezér 2013.03.04. 15:53:39

Most értesültem arról, hogy Orbán Viktor kiadta utasításban a bíróságok felé, (persze nem hivatalosan!) hogy ha devizahitel ügyben perel bárki, akkor a bíróságok :

1. Kötelesek az időt húzni ! ( Ez a leginkább ajánlott módszer.)
2. A perben hozott végzésekben, és ítéletekben keverni kell a szakmai fogalmakat, hogy ne legyen értelme és következménye a bíróság által kibocsátott iratnak. ( Ez akkor, ha már nem húzható tovább az idő.)

codorra 2013.03.04. 20:17:46

De jól értesültek itt egyesek...

Neruo 2013.03.04. 22:43:41

@Vidéki:

Kipróbálom, hátha a szép szót még nem próbálta senki.

Kedves Vidéki, én szépen megkérhetlek, hogy csak a tárgyhoz tartozó, félig-meddig eredeti (de semmiképpen sem máshonnan bemásolt), konstruktív gondolataidat oszd meg? (És ha lehet, ne hexameterekben, hanem folyó szövegben?)

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy minden kritikus hozzászólás, minden vélemény fontos és hasznos tud lenni.

Köszönöm szépen!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.05. 00:49:13

@Vidéki: Mivan Vidéki beindult a kopipészt???
www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=R%C3%B3na+P%C3%A9ter+hozz%C3%A1%C3%A9rt%C5%91+k%C3%B6zgazd%C3%A1sz%2C+aki+a+bankvil%C3%A1g+s%C5%B1r%C5%B1j%C3%A9ben+New+Yorkban+bankvez%C3%A9rk%C3%A9nt+is+bizony%C3%ADtotta+r%C3%A1termetts%C3%A9g%C3%A9t.&oq=R%C3%B3na+P%C3%A9ter+hozz%C3%A1%C3%A9rt%C5%91+k%C3%B6zgazd%C3%A1sz%2C+aki+a+bankvil%C3%A1g+s%C5%B1r%C5%B1j%C3%A9ben+New+Yorkban+bankvez%C3%A9rk%C3%A9nt+is+bizony%C3%ADtotta+r%C3%A1termetts%C3%A9g%C3%A9t.&gs_l=hp.12...3356.3356.0.5891.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.1...1c..5.psy-ab.E6DjQy3mndY&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=8226de4ca1a09828&biw=1276&bih=629

Ez volt az eleje, itt a folytatás:
www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=1.+%C3%89letek+sz%C3%A1zezrei+mentek+helyrehozhatatlanul+t%C3%B6nkre%2C++2.+a+fizet%C5%91k%C3%A9pes+kereslet+nagyon+hossz%C3%BA+id%C5%91re+megroppant%2C++3.+maga+a+bankrendszer+m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9sk%C3%A9ptelenn%C3%A9+v%C3%A1lt%2C++4.+kis-+%C3%A9s+k%C3%B6z%C3%A9pv%C3%A1llalatok+t%C3%ADzezrei+d%C5%91ltek+be%2C++5.+munkahelyek+sz%C3%A1zezrei+sz%C5%B1ntek+meg%2C+%C3%A9s++6.+a+Magyar+Nemzeti+Bank+elvesztette+a+monet%C3%A1ris+folyamatokra+gyakorolhat%C3%B3+hat%C3%A1s%C3%A1t++egy+hazug%2C+csal%C3%A1rd+%E2%80%9Eterm%C3%A9k%E2%80%9D+bevezet%C3%A9se+miatt.++7.+Mert+a+devizahitel+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+hitel%2C+hanem+egy+olyan+befektet%C3%A9s+a+%E2%80%9Ehitelfelvev%C5%91%E2%80%9D+r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l%2C+aminek+az+a+l%C3%A9nyege%2C&oq=1.+%C3%89letek+sz%C3%A1zezrei+mentek+helyrehozhatatlanul+t%C3%B6nkre%2C++2.+a+fizet%C5%91k%C3%A9pes+kereslet+nagyon+hossz%C3%BA+id%C5%91re+megroppant%2C++3.+maga+a+bankrendszer+m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9sk%C3%A9ptelenn%C3%A9+v%C3%A1lt%2C++4.+kis-+%C3%A9s+k%C3%B6z%C3%A9pv%C3%A1llalatok+t%C3%ADzezrei+d%C5%91ltek+be%2C++5.+munkahelyek+sz%C3%A1zezrei+sz%C5%B1ntek+meg%2C+%C3%A9s++6.+a+Magyar+Nemzeti+Bank+elvesztette+a+monet%C3%A1ris+folyamatokra+gyakorolhat%C3%B3+hat%C3%A1s%C3%A1t++egy+hazug%2C+csal%C3%A1rd+%E2%80%9Eterm%C3%A9k%E2%80%9D+bevezet%C3%A9se+miatt.++7.+Mert+a+devizahitel+egy%C3%A1ltal%C3%A1n+nem+hitel%2C+hanem+egy+olyan+befektet%C3%A9s+a+%E2%80%9Ehitelfelvev%C5%91%E2%80%9D+r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l%2C+aminek+az+a+l%C3%A9nyege%2C&gs_l=hp.12...4806.4806.0.7408.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.1...1c..5.psy-ab.AfBDdGl8jw0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.43148975,d.Yms&fp=8226de4ca1a09828&biw=1276&bih=629

Hány helyre másolod, másoltad már be ezt???? Nem szégyelled magad???

Habony Árpi ilyen kevés szövegpanellel látott el, hogy csak ezt tudod másolni mindenhova???

Gusztustalan fideszes bérkommentelő. Miattad nem lehet rendesen a témához hozzászólni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.05. 00:52:26

@horvathar: Ne haragudj, de ezt a Vidéki, Agricola, Nyugdíjas tanár, és ki tudja milyen neveken előforduló bérkommentelőt tényleg itilthatnátok, bár modjuk nem sok értelme lenne, úgyis csinálna magának egy új nicket :(

Tényleg nem lehet értelmesen hozzászólni a posztokhoz.

Vidéki 2013.03.05. 09:45:09

@Jani haverja:

Írod: "Tényleg nem lehet értelmesen hozzászólni a posztokhoz."

De nem miattam, hanem sötét, üres agyad miatt, ami csak személyeskedésre képes.

A személyeskedésen kívül eddig semmi mást nem tettél.

Lehet, hogy ha a Grimm testvérek ma élnének, nem Hófehérkéről írnának, hanem Hósötétkéről és rólad mintáznák hősüket.

aki valaki 2013.03.07. 14:55:38

@Vidéki:

1. Van erre bármiféle bizonyítékod, hogy a Simor-féle vezetés alatt lecserélték a gárda felét és ha igen akkor ez különbözik az előző 6 éves ciklusok változásaitól?

2. Az előző ciklusokhoz képest Simorék voltak a legközelebb az infláció cél eléréséhez amihez egyébként egyik kormány se nyújtott túl sok segítséget.

3. Az euró bevezetéséhez főleg politikai akarat kell, nem jegybanki. Lásd maastrichti kritériumok.

4. Ahogy említetted a jegybank elsődleges célja az infláció kordában tartása aminek van pozitív hatása a gazdaságra. Az, hogy a kormányok milyen célokat használnak a gazdaság élénkítésére az ő dolguk, nem a független jegybanké.

5. Az egyik neves lap Simort a legjobban teljesítő jegybankárok közé sorolta a válság alatt. Ekkora válságra senki sem készült.

6. Hogyan kellett volna reagálnia? Ez nem az ő hatáskörük, annak ellenére többször figyelmeztettek a devizában való eladósodás veszélyeire. Senki sem hallgatott.

7. Mint külföldön bejegyzett cég tulajdonos magas adókat fizet a befektetései után Magyarországon. Nézz utána a vagyonbevallásának!

8. Nem okozott kár vele és utólag bele egyeztek a bankok is. A forint és ország megmentése a bedőléstől valamiért fontosabb volt. De, legközelebb mikor a piros lámpánál állsz és jön egy mentő és emiatt megszeged a KRESZ-t remélem kapsz egy elégséges büntetést.

Nem szeretek fidesz bérencezni, de meg kell kérdeznem. Kapsz pénzt ezekért a hülye kérdésekért mert általában véve értelmesnek tűnsz és szoktál normálisabb kérdeseket/kommenteket is posztolni itt? Tudom, a pénz nagy úr...

Vidéki 2013.03.07. 16:48:24

@aki valaki:

„ Hogyan kellett volna reagálnia?”

Nem úgy, ahogyan Simor, nem a nyilvánosságnak szánt gondolatait felfedte az USA magyarországi nagykövete előtt!

Milyen volt Simor a magyarországi devizahitelesekhez.?

Lenézte a hülye magyarokat akik nem voltak elég acélosak ahhoz, hogy megvédjék magukat a szélhámosoktól.

Az acélt meg kell edzeni!

„A devizaadósok megsegítése ellen foglalt állást Simor András MNB-elnök az April Foley akkori amerikai nagykövettel folytatott 2008 végi beszélgetése során, ez derül ki abból a WikiLeaks által nyilvánosságra hozott táviratból, amit az Egyesült Államok magyarországi nagykövetségéről küldött Foley 2008. október 30-án.

Simor a távirat szerint azt mondta, a devizahiteleseket nem lenne helyes megmenteni

(az eredetiben: foreign currency debtors should not be saved), mert végre meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.

Simor a nagykövettel folytatott magánbeszélgetésben azt is kijelentette, hogy

nincs hatékony eszköz a devizahitelek visszafogására

és a magyaroknak meg kell tanulniuk helyesen cselekedni, csak azért, mert az a helyes,

nem pedig azért, mert rá vannak kényszerítve. (origo)

Nevelni akarta a magyarokat, mint jó apa a hülye fiát.

fn24 írja többek között: Megjelent: 2011.11.04. 11:20

„Korlátozó szabályok
A devizahitelezést korlátok közé szorították: első lépésben tavaly augusztustól megtiltották ezen esetben új jelzálogjog bejegyzését az ingatlanra.”

Ha 2010 augusztusában ezt meg lehetett tenni, meg lehetett volna tenni korábban is egy felelős vezetésnek,

amelyik nem saját kárukon akarja nevelni a „hülye magyarokat”.

pandava 2013.03.19. 12:07:20

Új, sajnálatos fejlemény a szakmai munka kapcsán:

"Összességében ez a pályázati felhívás azt sugallja, hogy a jegybank új vezetésének elképzelése sincs arról, milyen jellegű szakmai munka folyt az MNB-ben az elmúlt években. Vagy ha mégis, akkor szeretné, ha ezeket az eredményeket ignorálva új megállapításokat tenne az a szakmai stáb, amely éppen korábbi munkájával alapozta meg a monetáris politikát. Különösen elszomorító, hogy a témák egy részének egyetlen hasznosulási lehetősége a politikai kommunikáció szintjén képzelhető el, amiben ezek szerint a jegybank hivatkozási alapnak szánja a stáb szakmai munkáját, ami eddig látványosan elkülönült a politikai, de még a direkt döntéshozatali szinttől is. "

www.portfolio.hu/gazdasag/kulonos_palyazati_kiiras_az_mnb-ben.181320.html

bankvezér 2013.03.22. 14:43:16

@pandava:
Az MNB-ban most kivégzések folynak. Matolcsy nem kegyelmez...

pandava 2013.03.25. 20:20:50

@bankvezér: saját szavát se nézi sokba. Vagy csak rossz az értelmezés?

"Üres lózungnak bizonyult Matolcsy György bizottsági meghallgatáskor tett kijelentése a nyitott jegybankról. Jegybankelnöksége óta gyakorlatilag egyetlen olyan lépést sem tett, ami a transzparencia irányába hatott volna, ellenkező irányú lépése viszont már számos volt. Megtiltotta az olyan jegybanki rendezvényeket, melyek szakmai és gazdaságpolitikai vélemények kifejtésére lett volna alkalmas (köztük egy igen rangos nemzetközi konferenciát is letiltott), a két jegybank-alelnök pozíciójának kiüresedéséről a közlöny mellékletében értesülhetett a közönség. Máig nem tudjuk (bár sejthetjük), hogy a jegybank inflációs jelentései utáni hagyományos MNB Klub lesz e a héten, vagy sem. Ezeket egyébként a Portfolio.hu is megkérdezte a kommunikációs osztálytól, de nem kapott választ. Információink szerint a jegybanki intézmény belül sem lett nyitottabb, sőt, kifejezetten formálisabb, merevebb információáramlás van - már ha van, mert a belső információhiány is nagy.

A havi rendszerességgel ülésező ismertebb központi bankok közül csak a Bank of England nem tart sajtótájékoztatót. Régiós társaink (csehek, lengyelek, románok) az eddigi hazai gyakorlatot követve tartanak sajtótájékoztatókat. Persze ettől még a sajtótájékoztató megszüntetése nem katasztrófa, csak éppen nem felel meg az előzetesen kommunikált törekvéssel, illetve általában igaz, hogy a magyarhoz hasonló monetáris politikai rendszert működtető jegybankok törekednek az aktív kommunikációra.

Matolcsy György egy hónapja jegybankelnök, de még (egyetlen apró, érdektelen kivételtől eltekintve) nem szólalt meg a nyilvánosság előtt. Úgy tűnik, holnap sem fog."

www.portfolio.hu/gazdasag/matolcsy_nem_tart_sajtotajekoztatot_a_kamatdontesek_utan.181670.html

bankvezér 2013.03.25. 23:02:13

@pandava:
Matolcsy folyamatosan hazudik.
Annyi hozható fel mentségére, hogy nem ő kezdte a hazudozást.

bankvezér 2013.03.27. 18:36:19

@pandava:
Aki Matolcsy előtt hazudozott, az most nincs megbüntetve. Ugyan mi tartaná ezek után vissza Matolcsyt, hiszen nem kell a büntetéstől tartania.
Ilyen egy következmények nélküli ország. :(((

pandava 2013.03.27. 20:24:22

@bankvezér: nem irigylem a világodat, ahol az emberek csak azért nem hazudnak, mert félnek a büntetéstől.

Simort kinevezték az Európai Fejlesztési Bank alelnökévé. Nem kellene nekik szólnod, hogy egy szélhámost ültettek vezetői székbe?:)

bankvezér 2013.03.29. 20:27:31

@pandava:
Nem irigyled????
Benne élsz... Illetve, nincs büntetés és ezért gátlástalanul hazudnak. Szerintem ez még sokkal rosszabb. :((

bankvezér 2013.03.29. 20:29:33

@pandava:
"Nem kellene nekik szólnod, hogy egy szélhámost ültettek vezetői székbe?:) "

Nagyon jól tudják. Azért is támogatták, hogy annak idején ő üljön az MNB elnöki székébe.
süti beállítások módosítása