Buiter szerint még a környezetvédelmi érv sem áll meg. Az autónak nemcsak a használata, a gyártása is környezetszennyező. Sőt, az csak igazán.
Autóvásárlási támogatás
2009.04.13. 22:40 eltecon
6 komment
Címkék: támogatás autóvásárlás
A bejegyzés trackback címe:
https://eltecon.blog.hu/api/trackback/id/tr631063307
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
punkloss 2009.04.14. 08:01:26
Szerintem a tiszta közgazdasági logika is azt mondja, hogy a környezetvédelmi érv sem áll meg. Ha ugyanis azt gondoljuk, hogy igen, legalább két feltevéssel élünk: (1) A régi autók használatából eredő környezetszennyezés egyetlen úton lehet csökkenteni, ez pedig az új autó vásárlása; vagy (2) több technológiája van a környezetszennyezés csökkentésének, de "mi" tudjuk, hogy melyik a legolcsóbb. Mivel a környezetszennyezés csökkentésének sok lehetséges módja van, ezek költségeit pedig csak az egyének tudják mérlegelni, nem tűnik jó megoldásnak az, hogy egy lehetséges technológiát támogatunk.
perro morado 2009.04.14. 16:47:11
@punkloss: Azzal egyet ertek, hogy lehetnek mas, hatekonyabb modjai is a kornyezetszennyezes csokkentesenek, de az nem ertem, hogy "ennek koltsegeit pedig csak az egyenek tudjak merlegelni"?
Nem pont arrol van szo, hogy a kornyeztere gyakorolt hatas a privat dontesek eseten nem szerepel koltsegkent?
Nem pont arrol van szo, hogy a kornyeztere gyakorolt hatas a privat dontesek eseten nem szerepel koltsegkent?
punkloss 2009.04.15. 07:18:18
@perro morado: Igaz, de én a szennyezés csökkentésének költségére gondoltam. Ha azt gondoljuk, hogy a szennyezés olyan költség, amit az egyének nem vesznek figyelembe, akkor a szennyezést kell költségessé tenni, aztán hagyni az egyéneket, hogy válasszanak az alternatív megoldások közük. És nem biztos, hogy az új autó vásárlását választanák. Ezért nem értem miért lenne jó egyetlen lehetséges megoldást támogatni.
Rorgosh 2009.04.15. 18:57:29
Igazából egy nagy örök kérdés ezzel kapcsolatban: mikor kezdenek majd a "környezetbarát energiatermelési technológiák" (főképp a napkollektorok) gyártásának környezetterheléséről is beszélni...
Ugyanis már a '80-as években is lehetett arról hallani: sok, nagyon sok nehézfém vegyületre és más vegyszerekre van szükség a napcellák gyártásához, amelynek nagy része veszélyes hulladékká alakul...
Avagy: mikor jutunk el odáig a környezetvédelem területén, hogy a termékek teljes életciklusának a környzeteterhelését vizsgáljuk a közvetlen felhasználási és selejtezési helyett?
Ugyanis már a '80-as években is lehetett arról hallani: sok, nagyon sok nehézfém vegyületre és más vegyszerekre van szükség a napcellák gyártásához, amelynek nagy része veszélyes hulladékká alakul...
Avagy: mikor jutunk el odáig a környezetvédelem területén, hogy a termékek teljes életciklusának a környzeteterhelését vizsgáljuk a közvetlen felhasználási és selejtezési helyett?
Lag_Operator 2009.04.21. 22:10:14
Úgy látszik Mr. Buiter azóta sem barátkozott meg különösebben az elképzeléssel, sőt...:
blogs.ft.com/maverecon/2009/04/the-gang-that-couldn’t-shoot-straight-dosh-for-bangers-courtesy-of-the-uk-treasury/
blogs.ft.com/maverecon/2009/04/the-gang-that-couldn’t-shoot-straight-dosh-for-bangers-courtesy-of-the-uk-treasury/
Lag_Operator 2009.04.21. 22:13:18
Jaj, sorry, valamiért nem tetszett a blogmotornak ez a hosszú url, vagy az aposztróf zavarta meg...:(