Sydney egyik japán éttermének tulajdonosa 30% diszkontot kínál azoknak a vendégeknek, akik a rendelt ételből semmit sem hagynak a tányérjukon. Mi több, azokat, akik maradékot hagynak, megkérik, hogy ezentúl máshol étkezzenek. A cél a fenntartható környezethez való hozzájárulás azáltal, hogy a maradékokkal ne súlyosbítsuk a szemét okozta környezeti terhelést.
Nem kétséges, hogy a környezet megóvásához az emberek viselkedését terelő szabályokon kívül a belső meggyőződés is jelentősen hozzájárulhat. Ám ekkor is célszerű racionálisan, és nem hitbéli buzgósággal közelíteni a kérdéshez. Úgy értem: ha már, akkor célszerű előzetesen eldönteni, miért is járunk étterembe. Azért-e hogy az ott megszerezhető örömökért áldozzunk anyagiakat, vagy azért, hogy büszkén tekinthessünk magunkra, mint a környezetvédelem bajnokaira. A környezet ugyanis valószínűleg akkor jár a legjobban, ha egyáltalán nem járunk étterembe.