Szó szerint. Nem úgy, hogy: "..az én drága jó középiskolai tanárom ... bácsi, aki az emberi értékek garmadával vértezett fel engem, s nélküle egészen másvalaki vált volna belőlem...". Szóval nem így, hanem közgazdasági értelemben, pénzben kifejezve. Eric A. Hanushek műhelytanulmányában ennek a mérésével kísérletezik, s habár a dolgozat az amerikai valósághoz igazodik, a módszertan jelentős részét akár hazai oktatáskutatók is kipróbálhatnák.
A jobb tanárok által tanított diákok átlagban jövedelmüket tekintve is sikeresebbek. Ebből visszafelé, származtatott keresletként levezethető az oktatói minőség iránti kereslet. Mennyiségi tanárhiány nincs az USA-ban (tudomásunk szerint itthon is több tanárt képeznek, mint amennyi álláshely van), így a releváns kérdés az, hogy az oktatók minőségének emelkedése milyen hatással van a diákok iskolai teljesítményére és áttételesen későbbi jövedelmükre. A tanulmány becslése szerint egy a mai átlagost meghaladó képességű tanár tevékenysége akár több ezer dollárral is emelheti osztálya diákjainak későbbi összesített jövedelmét, mégpedig évente. Vagyis ha Hanushek becslései akár csak a nagyságrendet illetően is elfogadhatóak, akkor a tanári minőségnek irtózatosan nagy értéke van.